Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Sayı: Cumhuriyet Özel Sayısı, 292 - 307, 30.10.2023
https://doi.org/10.53568/yyusbed.1243022

Öz

Kaynakça

  • Ağraz, G., Eroğlu, E., & Yıldız, M. E. (2020). Modern Kentin Saati: Sivas Cer Atölyesi. Mimarlık, (414).
  • Akbulut, G. (2009). Sivas şehri’nin tarihi coğrafyası. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35(2), 212-222.
  • Akkuş, G., Karaca, Ş., & Polat, G. (2015). Miras farkındalığı ve deneyimi: üniversite öğrencilerine yönelik keşifsel bir çalışma. Akademik Bakış Dergisi, (50), 71-81.
  • Anonim. (1993). Yurt ansiklopedisi (1. baskı). Anadolu Yayıncılık.
  • Bozdoğan, S. (2015). Modernizm ve Ulusun İnşası: Erken Cumhuriyet Türkiyesi’nde Mimari Kültür (1. baskı). (T. Birkan, Çev.). Metis Yayınları.
  • Bulut, S. H. (2019). Türkiye’de somut olmayan kültürel mirasın korunmasına yönelik destinasyon oluşturma: Sivas Madımak Oteli. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 5(2), 99-106. DOI: 10.22252/ijca.632850
  • Can, M. (2009). Kültürel miras ve müzecilik çalışma raporu. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. http://teftis.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/1279,muserrefcanpdf.pdf?0
  • Ceylan, O. (1988). Sur ve kaleleri ile tarihte Sivas (1. baskı). Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları.
  • Çekül Vakfı. (2015). Kültür rotaları planlama rehberi (1. baskı). Çekül Vakfı- Tarihi Kentler Birliği Yayınları.
  • Çekül Vakfı. (2014). “Gaziantep” kültürel rota sistemi: Mekânsal planlama rehberi (1. baskı). https://www.cekulvakfi.org.tr/proje/2014-rota-calismalari
  • Demir, M. (2005). Türkiye Selçukluları ve beylikler devrinde Sivas şehri (1. baskı). Sakarya Kitabevi.
  • Demirel, Ö. (2006). Osmanlı dönemi Sivas şehrinde sur, saray, mahalleler ve sosyo-kültürel eserler. Osmanlı Dönemi Sivas Şehri (1. Baskı, s. 37-66) içinde. Sivas Valiliği Tarih ve Kültür Araştırma Merkezi.
  • Denizli, H. (2002). Sivas (1. baskı). Sivas Basımevi.
  • GoTürkiye. (2023, 26 Ocak). Türkiye destinasyonları. https://goturkiye.com/tr/tum-turkiye-destinasyonlari
  • Halaç, H. H. ve Benzer, M. (2019). Küçük yerleşim yerlerinin turizme açılmasında kültürel mirasın rota ile kurgulanması. Geomatik Dergisi, 4(1), 23-29. DOI: 10.29128/geomatik.438618
  • Halaç, H. H., Çoban, Z. ve Ulaş, E. (2022). Büyükada’daki hafıza mekanlarının korunması ve canlandırılması için kültür rotası önerisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 56, 11-27. DOI: 10.53568/yyusbed.1113377
  • Halaç, H. H. ve Saatci İzci, B. (2021). Kent sanal turlarında kültürel mirasın değerlendirilmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 985-1004. https://doi.org/10.26677/TR1010.2021.749
  • International Council on Monuments and Sites. (2008). Kültürel rotalar tüzüğü. http://www.icomos.org.tr/Dosyalar/ICOMOSTR_en0623812001536913379.pdf
  • Karaca Yılmaz, Ş., Şahbudak, E., Akkuş, G. ve Işkın, M., (2017). Kültürel miras farkındalığı: Cumhuriyet Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama çalışması. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 9(16), 86-100.
  • Kelkit, D. M. (2022). Kentsel bellek kumbarası: Sivas kenti örneği (Tez No. 782004) [Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kutlu, D. (2021). Destinasyon pazarlaması perspektifinde kültürel miras. Divriği Çiğdemli Köyünün keşfi. Kent Akademisi, 14(1), 59-72. DOI: 10.35674/kent.809153
  • Ökmen, M. (2001). Sivas'ta kentsel gelişme. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2 (1), 239- 264.
  • Pürlü, K. (2011). Sivas’ta Kültürel Mirasın Korunması ve Turizmin Geliştirilmesi için Hazırlanan Rapor, Sivas: Sivas Valiliği, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü.
  • Semerci, F. (2017). Anadolu Selçuklu medreselerinin cephesel ve mekansal kalite: Sivas kenti örneği. İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi, 2(3), 295-328. https://doi.org/10.20486/imad.348058
  • Sivas GoTürkiye. (2023, 26 Ocak). Sivas rotaları. https://gosivasturkiye.com/tr/sivas-rotalari
  • Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı. (2023, 26 Ocak). TGA hakkında. https://tga.gov.tr/hakkinda/
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2023, 26 Ocak). Dünya doğal ve kültürel mirası koruma sözleşmesi. https://www.unesco.org.tr/Pages/161/177
  • Yenil, Ü. ve Akyazı, N. (2019). Sürdürülebilir turizm kapsamında kültürel iz koridoru değerlendirmesi. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 8(2), 1179-1192. DOI: 10.28948/ngumuh.598189
  • Visit Sivas. (2023, 26 Ocak). Hamidiye kültür bahçesi. https://visitsivas.com/gezini-planla/hamidiye-kultur- bahcesi
Yıl 2023, Sayı: Cumhuriyet Özel Sayısı, 292 - 307, 30.10.2023
https://doi.org/10.53568/yyusbed.1243022

Öz

Kaynakça

  • Ağraz, G., Eroğlu, E., & Yıldız, M. E. (2020). Modern Kentin Saati: Sivas Cer Atölyesi. Mimarlık, (414).
  • Akbulut, G. (2009). Sivas şehri’nin tarihi coğrafyası. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35(2), 212-222.
  • Akkuş, G., Karaca, Ş., & Polat, G. (2015). Miras farkındalığı ve deneyimi: üniversite öğrencilerine yönelik keşifsel bir çalışma. Akademik Bakış Dergisi, (50), 71-81.
  • Anonim. (1993). Yurt ansiklopedisi (1. baskı). Anadolu Yayıncılık.
  • Bozdoğan, S. (2015). Modernizm ve Ulusun İnşası: Erken Cumhuriyet Türkiyesi’nde Mimari Kültür (1. baskı). (T. Birkan, Çev.). Metis Yayınları.
  • Bulut, S. H. (2019). Türkiye’de somut olmayan kültürel mirasın korunmasına yönelik destinasyon oluşturma: Sivas Madımak Oteli. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 5(2), 99-106. DOI: 10.22252/ijca.632850
  • Can, M. (2009). Kültürel miras ve müzecilik çalışma raporu. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. http://teftis.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/1279,muserrefcanpdf.pdf?0
  • Ceylan, O. (1988). Sur ve kaleleri ile tarihte Sivas (1. baskı). Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları.
  • Çekül Vakfı. (2015). Kültür rotaları planlama rehberi (1. baskı). Çekül Vakfı- Tarihi Kentler Birliği Yayınları.
  • Çekül Vakfı. (2014). “Gaziantep” kültürel rota sistemi: Mekânsal planlama rehberi (1. baskı). https://www.cekulvakfi.org.tr/proje/2014-rota-calismalari
  • Demir, M. (2005). Türkiye Selçukluları ve beylikler devrinde Sivas şehri (1. baskı). Sakarya Kitabevi.
  • Demirel, Ö. (2006). Osmanlı dönemi Sivas şehrinde sur, saray, mahalleler ve sosyo-kültürel eserler. Osmanlı Dönemi Sivas Şehri (1. Baskı, s. 37-66) içinde. Sivas Valiliği Tarih ve Kültür Araştırma Merkezi.
  • Denizli, H. (2002). Sivas (1. baskı). Sivas Basımevi.
  • GoTürkiye. (2023, 26 Ocak). Türkiye destinasyonları. https://goturkiye.com/tr/tum-turkiye-destinasyonlari
  • Halaç, H. H. ve Benzer, M. (2019). Küçük yerleşim yerlerinin turizme açılmasında kültürel mirasın rota ile kurgulanması. Geomatik Dergisi, 4(1), 23-29. DOI: 10.29128/geomatik.438618
  • Halaç, H. H., Çoban, Z. ve Ulaş, E. (2022). Büyükada’daki hafıza mekanlarının korunması ve canlandırılması için kültür rotası önerisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 56, 11-27. DOI: 10.53568/yyusbed.1113377
  • Halaç, H. H. ve Saatci İzci, B. (2021). Kent sanal turlarında kültürel mirasın değerlendirilmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 985-1004. https://doi.org/10.26677/TR1010.2021.749
  • International Council on Monuments and Sites. (2008). Kültürel rotalar tüzüğü. http://www.icomos.org.tr/Dosyalar/ICOMOSTR_en0623812001536913379.pdf
  • Karaca Yılmaz, Ş., Şahbudak, E., Akkuş, G. ve Işkın, M., (2017). Kültürel miras farkındalığı: Cumhuriyet Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama çalışması. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 9(16), 86-100.
  • Kelkit, D. M. (2022). Kentsel bellek kumbarası: Sivas kenti örneği (Tez No. 782004) [Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kutlu, D. (2021). Destinasyon pazarlaması perspektifinde kültürel miras. Divriği Çiğdemli Köyünün keşfi. Kent Akademisi, 14(1), 59-72. DOI: 10.35674/kent.809153
  • Ökmen, M. (2001). Sivas'ta kentsel gelişme. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2 (1), 239- 264.
  • Pürlü, K. (2011). Sivas’ta Kültürel Mirasın Korunması ve Turizmin Geliştirilmesi için Hazırlanan Rapor, Sivas: Sivas Valiliği, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü.
  • Semerci, F. (2017). Anadolu Selçuklu medreselerinin cephesel ve mekansal kalite: Sivas kenti örneği. İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi, 2(3), 295-328. https://doi.org/10.20486/imad.348058
  • Sivas GoTürkiye. (2023, 26 Ocak). Sivas rotaları. https://gosivasturkiye.com/tr/sivas-rotalari
  • Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı. (2023, 26 Ocak). TGA hakkında. https://tga.gov.tr/hakkinda/
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2023, 26 Ocak). Dünya doğal ve kültürel mirası koruma sözleşmesi. https://www.unesco.org.tr/Pages/161/177
  • Yenil, Ü. ve Akyazı, N. (2019). Sürdürülebilir turizm kapsamında kültürel iz koridoru değerlendirmesi. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 8(2), 1179-1192. DOI: 10.28948/ngumuh.598189
  • Visit Sivas. (2023, 26 Ocak). Hamidiye kültür bahçesi. https://visitsivas.com/gezini-planla/hamidiye-kultur- bahcesi
Yıl 2023, Sayı: Cumhuriyet Özel Sayısı, 292 - 307, 30.10.2023
https://doi.org/10.53568/yyusbed.1243022

Öz

Kaynakça

  • Ağraz, G., Eroğlu, E., & Yıldız, M. E. (2020). Modern Kentin Saati: Sivas Cer Atölyesi. Mimarlık, (414).
  • Akbulut, G. (2009). Sivas şehri’nin tarihi coğrafyası. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35(2), 212-222.
  • Akkuş, G., Karaca, Ş., & Polat, G. (2015). Miras farkındalığı ve deneyimi: üniversite öğrencilerine yönelik keşifsel bir çalışma. Akademik Bakış Dergisi, (50), 71-81.
  • Anonim. (1993). Yurt ansiklopedisi (1. baskı). Anadolu Yayıncılık.
  • Bozdoğan, S. (2015). Modernizm ve Ulusun İnşası: Erken Cumhuriyet Türkiyesi’nde Mimari Kültür (1. baskı). (T. Birkan, Çev.). Metis Yayınları.
  • Bulut, S. H. (2019). Türkiye’de somut olmayan kültürel mirasın korunmasına yönelik destinasyon oluşturma: Sivas Madımak Oteli. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 5(2), 99-106. DOI: 10.22252/ijca.632850
  • Can, M. (2009). Kültürel miras ve müzecilik çalışma raporu. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. http://teftis.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/1279,muserrefcanpdf.pdf?0
  • Ceylan, O. (1988). Sur ve kaleleri ile tarihte Sivas (1. baskı). Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları.
  • Çekül Vakfı. (2015). Kültür rotaları planlama rehberi (1. baskı). Çekül Vakfı- Tarihi Kentler Birliği Yayınları.
  • Çekül Vakfı. (2014). “Gaziantep” kültürel rota sistemi: Mekânsal planlama rehberi (1. baskı). https://www.cekulvakfi.org.tr/proje/2014-rota-calismalari
  • Demir, M. (2005). Türkiye Selçukluları ve beylikler devrinde Sivas şehri (1. baskı). Sakarya Kitabevi.
  • Demirel, Ö. (2006). Osmanlı dönemi Sivas şehrinde sur, saray, mahalleler ve sosyo-kültürel eserler. Osmanlı Dönemi Sivas Şehri (1. Baskı, s. 37-66) içinde. Sivas Valiliği Tarih ve Kültür Araştırma Merkezi.
  • Denizli, H. (2002). Sivas (1. baskı). Sivas Basımevi.
  • GoTürkiye. (2023, 26 Ocak). Türkiye destinasyonları. https://goturkiye.com/tr/tum-turkiye-destinasyonlari
  • Halaç, H. H. ve Benzer, M. (2019). Küçük yerleşim yerlerinin turizme açılmasında kültürel mirasın rota ile kurgulanması. Geomatik Dergisi, 4(1), 23-29. DOI: 10.29128/geomatik.438618
  • Halaç, H. H., Çoban, Z. ve Ulaş, E. (2022). Büyükada’daki hafıza mekanlarının korunması ve canlandırılması için kültür rotası önerisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 56, 11-27. DOI: 10.53568/yyusbed.1113377
  • Halaç, H. H. ve Saatci İzci, B. (2021). Kent sanal turlarında kültürel mirasın değerlendirilmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 985-1004. https://doi.org/10.26677/TR1010.2021.749
  • International Council on Monuments and Sites. (2008). Kültürel rotalar tüzüğü. http://www.icomos.org.tr/Dosyalar/ICOMOSTR_en0623812001536913379.pdf
  • Karaca Yılmaz, Ş., Şahbudak, E., Akkuş, G. ve Işkın, M., (2017). Kültürel miras farkındalığı: Cumhuriyet Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama çalışması. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 9(16), 86-100.
  • Kelkit, D. M. (2022). Kentsel bellek kumbarası: Sivas kenti örneği (Tez No. 782004) [Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kutlu, D. (2021). Destinasyon pazarlaması perspektifinde kültürel miras. Divriği Çiğdemli Köyünün keşfi. Kent Akademisi, 14(1), 59-72. DOI: 10.35674/kent.809153
  • Ökmen, M. (2001). Sivas'ta kentsel gelişme. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2 (1), 239- 264.
  • Pürlü, K. (2011). Sivas’ta Kültürel Mirasın Korunması ve Turizmin Geliştirilmesi için Hazırlanan Rapor, Sivas: Sivas Valiliği, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü.
  • Semerci, F. (2017). Anadolu Selçuklu medreselerinin cephesel ve mekansal kalite: Sivas kenti örneği. İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi, 2(3), 295-328. https://doi.org/10.20486/imad.348058
  • Sivas GoTürkiye. (2023, 26 Ocak). Sivas rotaları. https://gosivasturkiye.com/tr/sivas-rotalari
  • Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı. (2023, 26 Ocak). TGA hakkında. https://tga.gov.tr/hakkinda/
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2023, 26 Ocak). Dünya doğal ve kültürel mirası koruma sözleşmesi. https://www.unesco.org.tr/Pages/161/177
  • Yenil, Ü. ve Akyazı, N. (2019). Sürdürülebilir turizm kapsamında kültürel iz koridoru değerlendirmesi. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 8(2), 1179-1192. DOI: 10.28948/ngumuh.598189
  • Visit Sivas. (2023, 26 Ocak). Hamidiye kültür bahçesi. https://visitsivas.com/gezini-planla/hamidiye-kultur- bahcesi

Sivas Kültür Rotası Önerisi ile Kültürel Miras Farkındalığı Kazandırılması

Yıl 2023, Sayı: Cumhuriyet Özel Sayısı, 292 - 307, 30.10.2023
https://doi.org/10.53568/yyusbed.1243022

Öz

Sivas kenti geçmişten günümüze Lidyalı, Romalı, Danişmendli, Selçuklu ve Osmanlı gibi birçok medeniyet ve uygarlığa ev sahipliği yapmıştır. Sivas sahip olduğu gelenek ve görenekleri, farklı kültürel katmanlarıyla zengin kültürel miras barındıran bir kenttir. Sivas’ın tanıtılması, kentte yaşayan bireylerin kültürel miras farkındalığının artırılması önemlidir. Bu sebeple bu çalışmada Sivas kentinde kültürel miras farkındalığı kazandırmak için kültür rotası önerisinde bulunmak amaçlanmıştır. Kültür rotası önerisinde bulunurken Türkiye Turizm, Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın hazırlamış olduğu GoTürkiye platformunda yer alan rota önerileri geliştirilip görselleştirilerek rota önerisi hazırlanmıştır. Sivas için rota önerisinde bulunurken somut ve somut olmayan kültür varlıklarını kapsayan bütüncül bir yaklaşım sergilenmiştir. Kültür rotası hazırlanırken Sivas GoTürkiye bölümünde yer alan yapılar esas alınmıştır. Ancak web sayfasında yer alan anıtsal yapılar rota önerisinde bulunmada eksik kaldığı için yeni duraklar eklenmiştir. Rota önerisi haritasında kent merkezinin 1 km’lik yarıçap içerisindeki anıtsal ve kamusal yapılar, müzeler, yeme-içme durakları işaretlenmiştir. Rota önerisinde kentin tarihi, kültürel ve sosyal yönleriyle ele alınmasına dikkat edilmiştir. Kültür rotası önerisinin kentte turizmin gelişmesi, kültürel miras bilinci kazandırılması ve kentin tanıtılması adına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Ağraz, G., Eroğlu, E., & Yıldız, M. E. (2020). Modern Kentin Saati: Sivas Cer Atölyesi. Mimarlık, (414).
  • Akbulut, G. (2009). Sivas şehri’nin tarihi coğrafyası. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35(2), 212-222.
  • Akkuş, G., Karaca, Ş., & Polat, G. (2015). Miras farkındalığı ve deneyimi: üniversite öğrencilerine yönelik keşifsel bir çalışma. Akademik Bakış Dergisi, (50), 71-81.
  • Anonim. (1993). Yurt ansiklopedisi (1. baskı). Anadolu Yayıncılık.
  • Bozdoğan, S. (2015). Modernizm ve Ulusun İnşası: Erken Cumhuriyet Türkiyesi’nde Mimari Kültür (1. baskı). (T. Birkan, Çev.). Metis Yayınları.
  • Bulut, S. H. (2019). Türkiye’de somut olmayan kültürel mirasın korunmasına yönelik destinasyon oluşturma: Sivas Madımak Oteli. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 5(2), 99-106. DOI: 10.22252/ijca.632850
  • Can, M. (2009). Kültürel miras ve müzecilik çalışma raporu. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. http://teftis.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/1279,muserrefcanpdf.pdf?0
  • Ceylan, O. (1988). Sur ve kaleleri ile tarihte Sivas (1. baskı). Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları.
  • Çekül Vakfı. (2015). Kültür rotaları planlama rehberi (1. baskı). Çekül Vakfı- Tarihi Kentler Birliği Yayınları.
  • Çekül Vakfı. (2014). “Gaziantep” kültürel rota sistemi: Mekânsal planlama rehberi (1. baskı). https://www.cekulvakfi.org.tr/proje/2014-rota-calismalari
  • Demir, M. (2005). Türkiye Selçukluları ve beylikler devrinde Sivas şehri (1. baskı). Sakarya Kitabevi.
  • Demirel, Ö. (2006). Osmanlı dönemi Sivas şehrinde sur, saray, mahalleler ve sosyo-kültürel eserler. Osmanlı Dönemi Sivas Şehri (1. Baskı, s. 37-66) içinde. Sivas Valiliği Tarih ve Kültür Araştırma Merkezi.
  • Denizli, H. (2002). Sivas (1. baskı). Sivas Basımevi.
  • GoTürkiye. (2023, 26 Ocak). Türkiye destinasyonları. https://goturkiye.com/tr/tum-turkiye-destinasyonlari
  • Halaç, H. H. ve Benzer, M. (2019). Küçük yerleşim yerlerinin turizme açılmasında kültürel mirasın rota ile kurgulanması. Geomatik Dergisi, 4(1), 23-29. DOI: 10.29128/geomatik.438618
  • Halaç, H. H., Çoban, Z. ve Ulaş, E. (2022). Büyükada’daki hafıza mekanlarının korunması ve canlandırılması için kültür rotası önerisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 56, 11-27. DOI: 10.53568/yyusbed.1113377
  • Halaç, H. H. ve Saatci İzci, B. (2021). Kent sanal turlarında kültürel mirasın değerlendirilmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 985-1004. https://doi.org/10.26677/TR1010.2021.749
  • International Council on Monuments and Sites. (2008). Kültürel rotalar tüzüğü. http://www.icomos.org.tr/Dosyalar/ICOMOSTR_en0623812001536913379.pdf
  • Karaca Yılmaz, Ş., Şahbudak, E., Akkuş, G. ve Işkın, M., (2017). Kültürel miras farkındalığı: Cumhuriyet Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama çalışması. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 9(16), 86-100.
  • Kelkit, D. M. (2022). Kentsel bellek kumbarası: Sivas kenti örneği (Tez No. 782004) [Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kutlu, D. (2021). Destinasyon pazarlaması perspektifinde kültürel miras. Divriği Çiğdemli Köyünün keşfi. Kent Akademisi, 14(1), 59-72. DOI: 10.35674/kent.809153
  • Ökmen, M. (2001). Sivas'ta kentsel gelişme. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2 (1), 239- 264.
  • Pürlü, K. (2011). Sivas’ta Kültürel Mirasın Korunması ve Turizmin Geliştirilmesi için Hazırlanan Rapor, Sivas: Sivas Valiliği, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü.
  • Semerci, F. (2017). Anadolu Selçuklu medreselerinin cephesel ve mekansal kalite: Sivas kenti örneği. İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi, 2(3), 295-328. https://doi.org/10.20486/imad.348058
  • Sivas GoTürkiye. (2023, 26 Ocak). Sivas rotaları. https://gosivasturkiye.com/tr/sivas-rotalari
  • Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı. (2023, 26 Ocak). TGA hakkında. https://tga.gov.tr/hakkinda/
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2023, 26 Ocak). Dünya doğal ve kültürel mirası koruma sözleşmesi. https://www.unesco.org.tr/Pages/161/177
  • Yenil, Ü. ve Akyazı, N. (2019). Sürdürülebilir turizm kapsamında kültürel iz koridoru değerlendirmesi. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 8(2), 1179-1192. DOI: 10.28948/ngumuh.598189
  • Visit Sivas. (2023, 26 Ocak). Hamidiye kültür bahçesi. https://visitsivas.com/gezini-planla/hamidiye-kultur- bahcesi

Raising Cultural Heritage Awareness with the Sivas Culture Route Proposal

Yıl 2023, Sayı: Cumhuriyet Özel Sayısı, 292 - 307, 30.10.2023
https://doi.org/10.53568/yyusbed.1243022

Öz

The city of Sivas has hosted many civilizations and civilizations such as Lydian, Roman, Danishmend, Seljuk and Ottoman from past to present. Sivas is a city that has a rich cultural heritage with its traditions and customs and different cultural layers. It is important to introduce Sivas and increase the awareness of the cultural heritage of the individuals living in the city. For this reason, in this study, it is aimed to propose a cultural route in order to raise awareness of cultural heritage in the city of Sivas. While suggesting a cultural route, the route proposal was prepared by developing and visualizing the route suggestions in the GoTurkey platform prepared by the Turkish Tourism, Promotion and Development Agency. While proposing a route for Sivas, a holistic approach covering tangible and intangible cultural assets was displayed. While preparing the cultural route, the buildings in the Sivas GoTurkey section were taken as a basis. However, new stops have been added as the monumental structures on the web page are incomplete in suggesting a route. Monumental and public buildings, museums, food and beverage stops within a 1 km radius of the city center are marked on the route proposal map. In the route proposal, attention was paid to the historical, cultural and social aspects of the city. It is thought that the cultural route proposal will contribute to the development of tourism in the city, to raise awareness of cultural heritage and to promote the city.

Kaynakça

  • Ağraz, G., Eroğlu, E., & Yıldız, M. E. (2020). Modern Kentin Saati: Sivas Cer Atölyesi. Mimarlık, (414).
  • Akbulut, G. (2009). Sivas şehri’nin tarihi coğrafyası. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35(2), 212-222.
  • Akkuş, G., Karaca, Ş., & Polat, G. (2015). Miras farkındalığı ve deneyimi: üniversite öğrencilerine yönelik keşifsel bir çalışma. Akademik Bakış Dergisi, (50), 71-81.
  • Anonim. (1993). Yurt ansiklopedisi (1. baskı). Anadolu Yayıncılık.
  • Bozdoğan, S. (2015). Modernizm ve Ulusun İnşası: Erken Cumhuriyet Türkiyesi’nde Mimari Kültür (1. baskı). (T. Birkan, Çev.). Metis Yayınları.
  • Bulut, S. H. (2019). Türkiye’de somut olmayan kültürel mirasın korunmasına yönelik destinasyon oluşturma: Sivas Madımak Oteli. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 5(2), 99-106. DOI: 10.22252/ijca.632850
  • Can, M. (2009). Kültürel miras ve müzecilik çalışma raporu. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. http://teftis.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/1279,muserrefcanpdf.pdf?0
  • Ceylan, O. (1988). Sur ve kaleleri ile tarihte Sivas (1. baskı). Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları.
  • Çekül Vakfı. (2015). Kültür rotaları planlama rehberi (1. baskı). Çekül Vakfı- Tarihi Kentler Birliği Yayınları.
  • Çekül Vakfı. (2014). “Gaziantep” kültürel rota sistemi: Mekânsal planlama rehberi (1. baskı). https://www.cekulvakfi.org.tr/proje/2014-rota-calismalari
  • Demir, M. (2005). Türkiye Selçukluları ve beylikler devrinde Sivas şehri (1. baskı). Sakarya Kitabevi.
  • Demirel, Ö. (2006). Osmanlı dönemi Sivas şehrinde sur, saray, mahalleler ve sosyo-kültürel eserler. Osmanlı Dönemi Sivas Şehri (1. Baskı, s. 37-66) içinde. Sivas Valiliği Tarih ve Kültür Araştırma Merkezi.
  • Denizli, H. (2002). Sivas (1. baskı). Sivas Basımevi.
  • GoTürkiye. (2023, 26 Ocak). Türkiye destinasyonları. https://goturkiye.com/tr/tum-turkiye-destinasyonlari
  • Halaç, H. H. ve Benzer, M. (2019). Küçük yerleşim yerlerinin turizme açılmasında kültürel mirasın rota ile kurgulanması. Geomatik Dergisi, 4(1), 23-29. DOI: 10.29128/geomatik.438618
  • Halaç, H. H., Çoban, Z. ve Ulaş, E. (2022). Büyükada’daki hafıza mekanlarının korunması ve canlandırılması için kültür rotası önerisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 56, 11-27. DOI: 10.53568/yyusbed.1113377
  • Halaç, H. H. ve Saatci İzci, B. (2021). Kent sanal turlarında kültürel mirasın değerlendirilmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 985-1004. https://doi.org/10.26677/TR1010.2021.749
  • International Council on Monuments and Sites. (2008). Kültürel rotalar tüzüğü. http://www.icomos.org.tr/Dosyalar/ICOMOSTR_en0623812001536913379.pdf
  • Karaca Yılmaz, Ş., Şahbudak, E., Akkuş, G. ve Işkın, M., (2017). Kültürel miras farkındalığı: Cumhuriyet Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama çalışması. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 9(16), 86-100.
  • Kelkit, D. M. (2022). Kentsel bellek kumbarası: Sivas kenti örneği (Tez No. 782004) [Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kutlu, D. (2021). Destinasyon pazarlaması perspektifinde kültürel miras. Divriği Çiğdemli Köyünün keşfi. Kent Akademisi, 14(1), 59-72. DOI: 10.35674/kent.809153
  • Ökmen, M. (2001). Sivas'ta kentsel gelişme. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2 (1), 239- 264.
  • Pürlü, K. (2011). Sivas’ta Kültürel Mirasın Korunması ve Turizmin Geliştirilmesi için Hazırlanan Rapor, Sivas: Sivas Valiliği, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü.
  • Semerci, F. (2017). Anadolu Selçuklu medreselerinin cephesel ve mekansal kalite: Sivas kenti örneği. İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi, 2(3), 295-328. https://doi.org/10.20486/imad.348058
  • Sivas GoTürkiye. (2023, 26 Ocak). Sivas rotaları. https://gosivasturkiye.com/tr/sivas-rotalari
  • Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı. (2023, 26 Ocak). TGA hakkında. https://tga.gov.tr/hakkinda/
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2023, 26 Ocak). Dünya doğal ve kültürel mirası koruma sözleşmesi. https://www.unesco.org.tr/Pages/161/177
  • Yenil, Ü. ve Akyazı, N. (2019). Sürdürülebilir turizm kapsamında kültürel iz koridoru değerlendirmesi. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 8(2), 1179-1192. DOI: 10.28948/ngumuh.598189
  • Visit Sivas. (2023, 26 Ocak). Hamidiye kültür bahçesi. https://visitsivas.com/gezini-planla/hamidiye-kultur- bahcesi
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tam Sayı
Yazarlar

Hicran Hanım Halaç 0000-0001-8046-9914

Dilara Merve Kelkit 0000-0002-7517-0886

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 2 Şubat 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: Cumhuriyet Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Halaç, H. H., & Kelkit, D. M. (2023). Sivas Kültür Rotası Önerisi ile Kültürel Miras Farkındalığı Kazandırılması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(Cumhuriyet Özel Sayısı), 292-307. https://doi.org/10.53568/yyusbed.1243022

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.