In this study, the situation (crisis) which Turkish tourism industry is facing due to the Covid-19 pandemic is discussed. The issue of how the tourism industry can get out of the stagnation it has experienced due to the Covid-19 pandemic has been examined and the aspects that are favorable and unfavorable for the development of the industry have been analyzed. In this context, first, the strengths and weaknesses of the tourism industry and opportunities and threats to the industry were evaluated. Subsequently, the SWOT analysis of the Turkish tourism industry was examined in the context of Covid-19. Document analysis and trend analysis, among qualitative research methods, were used in the research. As a result of the findings, strategies were proposed in order for the industry to adapt to the epidemic.
Bu çalışma, Türkiye’de turizm sektörünün Covid-19 salgınıyla karşı karşıya kaldığı durumu (krizi) tartışmaktadır. Makalede Türkiye’nin en önemli sektörlerinden biri olan turizm sektörünün Covid-19 sebebiyle yaşadığı durgunluktan nasıl çıkabileceği konusu incelenmekte olup, sektörün gelişmesi için elverişli ve elverişsiz olan yönleri analiz edilmiştir. Bu bağlamda ilk olarak, Türkiye’de turizm sektörünün güçlü ve zayıf yönleri, sektöre yönelik fırsatlar ve tehditler değerlendirilmiştir. Sonrasında Türk turizm sektörünün SWOT analizi, Covid-19 bağlamında incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi ve trend analizi kapsamında ele alınmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, sektörün salgına uyum sağlayabilmesi adına stratejiler önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 18 |