Çalışmanın amacı
yüksek kaygı düzeyine sahip çocuklarda okul temelli bir bilişsel davranışçı
grup terapisinin (BDGT) etkililiğini sınamaktır. Bu seçkisiz kontrollü
çalışmada, deney (N = 11) ve kontrol gruplarının (N = 11) 9 haftalık BDGT öncesi ve sonrası Çocukluk
Çağı Kaygı Bozuklukları Özbildirim Ölçeği (SCARED), Çocuklar İçin Sürekli Kaygı
Envanteri ve Çocuklar İçin Depresyon Ölçeği puanları karşılaştırılmıştır. Mann-Whitney
U testiyle grupların ön test puanları arasındaki farklar incelenmiştir. Deney
ve kontrol gruplarının ön test ve son test puanları ise Wilcoxon İşaretli Diziler
testi ile karşılaştırılmıştır. Kontrol grubunun aksine, deney grubunun sürekli
kaygı, ayrılık kaygısı ve sosyal kaygı puanları müdahale sonrasında anlamlı
farklılık göstermiştir. Bu ölçümlere dair etki büyüklükleri de yüksek
bulunmuştur. Panik bozukluk/anlamlı somatik yakınmalar, yaygın kaygı bozukluğu,
okul korkusu, SCARED toplam puanı ve depresyon açısından iki grupta da ön
test-son test sonuçları arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Çalışma, uygulanan
okul temelli BDGT’nin çocuklarda kaygı belirtilerini azaltmada etkili olduğuna
dair birtakım kanıtlar sunmaktadır.
Kaygı grup psikoterapisi bilişsel davranışçı terapi çocuk okul
This study aimed to test the efficacy of a school based cognitive
behavioral group psychotherapy (CBGP) in children with elevated anxiety. This
randomized controlled study compared pre-test and post-test Screen for Child
Anxiety Related Emotional Disorders (SCARED), State-Trait Anxiety Inventory for
Children and Depression Scale for Children scores of the experiment (N = 11) and control groups (N
= 11) following
a 9-session CBGP. Pre-test scores were compared using Mann-Whitney U test. Differences
between pre-test and post-test scores were examined using Wilcoxon Signed Rank
Test. There were significant differences in trait, separation, and social
anxiety post-test scores in the experiment but not in the control group. Effect
sizes of these measures were also high. In both groups, there were no
significant differences between panic disorder, generalized anxiety disorder,
school phobia, SCARED total, and depression pre-test and post-test scores. This
study provided some evidence on the efficacy of the school-based CBGP.
Anxiety group psychotherapy cognitive behavioral therapy child school
Konular | Psikoloji |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 34 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.