Amaç
Kardiyopulmoner resüsitasyon (KPR) uygulamalarında,
lisans ve lisansüstü tıp eğitiminde simülasyon
teknolojisi kullanımı giderek artmaktadır. Sürekli eğitimin
bir parçası olan resüsitasyon eğitiminde yeni nesil
bilgisayar destekli simülasyon maketi (YNBDSM)
kullanımı ile asistanların bilgi düzeylerinin gelişimi
araştırıldı.
Gereç ve Yöntem
Eğitime 21 klinikten 192 asistan çağrıldı. Toplam 125
asistan eğitime katıldı. 10 kişilik gruplar halinde toplam
3 makette 3 eğitimci ile 2 saat süre ile KPR eğitimi
verildi. Eğitim öncesi katılımcılara 50 soruluk doğru/
yanlış testi yapıldı. 100 puan üzerinden değerlendirildi.
2 saatlik uygulamada asistanlar birebir YNBDSM
üzerinde havayolu açma manevraları, solunum, kompresyon
ve defibrilasyon gibi resüsitasyon aşamalarını
uyguladı. Tüm asistanlar YNBDSM tabletinde
uygun kompresyon derinliğini gösteren gösterge ile
hastaya etkin kompresyon yapıldığı anlaşılarak resüsitasyonu
uyguladı. Maketin monitöründe şoklanabilir
ve şoklanamaz tüm ritimler gösterilerek, senaryolar
oluşturularak ileri yaşam desteği algoritması uygulandı.
Eğitim sonrası katılımcılara aynı doğru/yanlış testi
verildi. İlk ve son test karşılaştırması cinsiyet, klinik ve
asistan eğitim yıllarına göre yapıldı.
Bulgular
Resüsitasyon öncesi test (RÖT) ve resüsitasyon sonrası
test (RST) puanlarının karşılaştırılmasında anlamlı
farklılık gözlenmiştir. 0-1 yıl, 2-3 yıl ve 3 yıldan
fazla çalışanlarda RÖT ve RST puanları arasında istatistik
olarak anlamlı farklılık gözlendi. RÖT ile RST
puanları ve RST ile RÖT-RST farkı arasında istatistik
olarak anlamlı pozitif bir korelasyon, RÖT ile RÖTRST
farkı arasında istatistik olarak anlamlı negatif korelasyon
tespit edilmiştir.
Sonuç
Çalışmalarda resüsitasyon eğitiminde simülasyonun
kullanılması eğitim sonuçlarını iyileştirdiği, resüsitasyon
yönergelerine daha iyi uyum sağlandığı gösterilmiştir.
Yeni nesil bilgisayar destekli simülasyon maketinde
asistanların görerek ve uygulayarak yaptığı KPR
eğitiminin bilgi düzeylerini geliştirmede etkin olduğu
kanısındayız.
Yeni Nesil Bilgisayar Destekli Simülasyon Maketi Kardiyopulmoner Resüsitasyon Eğitim
Objective
The use of simulation technology in cardiopulmonary
resuscitation (CPR) applications and undergraduate
and postgraduate medical education is increasing.
We investigated the development of assistant doctors
knowledge levels by using the new generation
computer assisted simulation model (NGCASM) in
resuscitation training, which is a part of continuing
education.
Material and Method
The training was attended by 192 assistant doctors
from 21 departments. A total of 125 assistant doctors
participated in the training. In groups of 10, CPR
training was given for 2 hours with 3 trainers on 3
models in total. A 50-question true/false test was
given to the participants before the training. It was
evaluated over 100 points. In the 2-hour practice,
assistant doctors performed resuscitation steps
such as airway opening maneuvers, breathing,
compression and defibrillation on the NGCASM.
All assistant doctors performed resuscitation with
the indicator showing the appropriate compression
depth on the NGCASM tablet, indicating that
effective compression was performed on the patient.
All shockable and non-shockable rhythms were
displayed on the monitor of the model and advanced
life support algorithm was applied by creating
scenarios. After the training, the same true/false
test was given to the participants. Initial and posttest
comparisons were made according to gender,
department and assistant doctors educastion year.
Results
A significant difference was observed in the
comparison of pre-resuscitation test (PreRT) and
post-resuscitation test (PRT) scores. A statistically
significant difference was observed between the
PreRT and PRT scores of those who worked 0-1
year, 2-3 years, and more than 3 years. A statistically
significant positive correlation was found between the
PreRT and PRT scores and between the PRT and
PreRT-PRT difference, and a statistically significant
negative correlation was found between the PreRT
and PreRT-PRT difference.
Conclusion
Studies have shown that the use of simulation in
resuscitation training improves training outcomes
and better compliance with resuscitation guidelines.
We believe that the CPR training performed by
seeing and practicing by the assistant doctors in the
new generation computer assisted simulation model
is effective in improving their level of knowledge.
New generation computer assisted simulation model cardiopulmonary resuscitation education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Anesteziyoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 31 Sayı: 1 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi/Medical Journal of Süleyman Demirel University is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International.