Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

20. Yüzyıl Resim Sanatı ve Newyork

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 16 - 33, 01.06.2016
https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.291224

Öz











Modern dönem, her alanda olduğu
gibi sanat alanında da çok yönlü gelişmelerin etkisiyle şekillenmiştir. Bu
yüzden 1900 sonrası sanat tarihini incelerken o dönemin hâkimi kabul edilen
ülkelerdeki politik, bilimsel ve ekonomik olayları da dikkate almak gerekmektedir.
Söz konusu gelişmeler ile birlikte, önceki estetik çerçevenin büyük ölçüde
dışında yeni bir sanat anlayışı ortaya çıkarken sanatın merkezi Avrupa’dan
Amerika’ya kaymıştır. İşte bu modern dönemin çok yönlü incelenmesi sadece yeni bir
sanat felsefesinin değil ama aynı zamanda onun neden New York’ta ortaya
çıktığının da anlaşılmasına yarayacaktır.

Kaynakça

  • Acar, Barış (2007). “Bir Biçem Analizi: Dışavurum ile Dışavurum’un Ayrımlaştırılması”, Artist Modern, (83),Kasım, 48-51.
  • Appignanesi Richard ve Garratt,Chris. (1998). Herkes İçin Postmodernizm, (Çev. Doğan Şahiner), İstanbul: Milliyet Yayınları.
  • Baudelaire, Charles. (1846/2003). Modern Hayatın Ressamı, (Çev. Ali Berktay), İstanbul:İletişim Yayınları.
  • Baudrillard, Jean. (1986/ 2013). Amerika, (Çev. Yaşar Avunç), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Çolak, C. (2009). “Modern Sanat ve MOMA”, Artist Modern, (97), Şubat/Mart, 23-29.
  • Gerlilngs, Charlotte. (2006). 100 Great Artists, New York: Cramercy Books.
  • Guilbaut, Serge. (2009). New York Modern Sanat Düşüncesini Nasıl Çaldı, (Çev. Elif Gökteke), İstanbul: Sel Yayınları.
  • Daudet, Alphonse. (1869/2006). Değirmenimden Mektuplar, (Veysel Atayman’ın önsözü), (Çev.Sonat Kaya), İstanbul: Bordo Siyah Yayınlar.
  • Nevins,Allan ve Commager, Henry. (1951/2015). ABD Tarihi, (Çev. Halil İnalcık), Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Rosenblum, Robert. (2001). “Sanat Tarihi Olarak Warhol”, (Çev.Tuncay Birkan), Sanatı ve Yaşamıyla And Warhol, İstanbul:Yapı Kredi Kültür Sanat Yayınları.
  • Şahiner, Rıfat. (2001). “1960 Sonrası Sanatın Göstergesel Karakteri”, Türkiye’de Sanat, (50), Eylül/Ekim, 56-65.
  • Taylor, Charles. (1991/1995). Modernliğin Sıkıntıları, (Çev. Uğur Canbilen), İstanbul: Ayrıntı Yayınları,
  • Todorov, Tzvetan ve Foccroulle, Bernard ve Legros, Robert. (2005/2014). Sanatta Bireyin Doğuşu, (Çev. Esra Özdoğan), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Tomkins, Calwin. (1980). Off the Wall, New York: Penguin Books.
  • Tunalı, İsmail. (1981). Felsefenin Işığında Modern Resim, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Turani, Adnan. (2011). Çağdaş Sanat Felsefesi, İstanbul: Remzi Kitabevi.

Painting Art of 20th Century and New York

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 16 - 33, 01.06.2016
https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.291224

Öz

Modern period, at art just as every fields, took shape with effect many developments. Therefore,
one should regard political, scientific and economic events in countries which is approved as ruler
of the period, during examining art history of after 1900. Center of art sliped from Europe to America
as a new art mentality which is outside previous esthetic scope, consists of those developments.
Examinig the modern period in all respects will help understanding not only a new art mentality
but also why it appeared in New York.

Kaynakça

  • Acar, Barış (2007). “Bir Biçem Analizi: Dışavurum ile Dışavurum’un Ayrımlaştırılması”, Artist Modern, (83),Kasım, 48-51.
  • Appignanesi Richard ve Garratt,Chris. (1998). Herkes İçin Postmodernizm, (Çev. Doğan Şahiner), İstanbul: Milliyet Yayınları.
  • Baudelaire, Charles. (1846/2003). Modern Hayatın Ressamı, (Çev. Ali Berktay), İstanbul:İletişim Yayınları.
  • Baudrillard, Jean. (1986/ 2013). Amerika, (Çev. Yaşar Avunç), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Çolak, C. (2009). “Modern Sanat ve MOMA”, Artist Modern, (97), Şubat/Mart, 23-29.
  • Gerlilngs, Charlotte. (2006). 100 Great Artists, New York: Cramercy Books.
  • Guilbaut, Serge. (2009). New York Modern Sanat Düşüncesini Nasıl Çaldı, (Çev. Elif Gökteke), İstanbul: Sel Yayınları.
  • Daudet, Alphonse. (1869/2006). Değirmenimden Mektuplar, (Veysel Atayman’ın önsözü), (Çev.Sonat Kaya), İstanbul: Bordo Siyah Yayınlar.
  • Nevins,Allan ve Commager, Henry. (1951/2015). ABD Tarihi, (Çev. Halil İnalcık), Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Rosenblum, Robert. (2001). “Sanat Tarihi Olarak Warhol”, (Çev.Tuncay Birkan), Sanatı ve Yaşamıyla And Warhol, İstanbul:Yapı Kredi Kültür Sanat Yayınları.
  • Şahiner, Rıfat. (2001). “1960 Sonrası Sanatın Göstergesel Karakteri”, Türkiye’de Sanat, (50), Eylül/Ekim, 56-65.
  • Taylor, Charles. (1991/1995). Modernliğin Sıkıntıları, (Çev. Uğur Canbilen), İstanbul: Ayrıntı Yayınları,
  • Todorov, Tzvetan ve Foccroulle, Bernard ve Legros, Robert. (2005/2014). Sanatta Bireyin Doğuşu, (Çev. Esra Özdoğan), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Tomkins, Calwin. (1980). Off the Wall, New York: Penguin Books.
  • Tunalı, İsmail. (1981). Felsefenin Işığında Modern Resim, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Turani, Adnan. (2011). Çağdaş Sanat Felsefesi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zafer Kalfa

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kalfa, Z. (2016). 20. Yüzyıl Resim Sanatı ve Newyork. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(1), 16-33. https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.291224