Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examınatıon Of The Relatıonshıp Between Unıversıty Students' Perceptıons Of Organızatıonal Image And Theır Perceptıons Of Educatıonal Qualıty In Terms Of Demographıc Characterıstıcs

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 16, 30.06.2023

Öz

The aim of this research is to measure the effect of organizational image perceptions of students studying at the Health Services Vocational School of a foundation university in Istanbul on their perceptions of teaching quality.This research is a descriptive and cross-sectional study. In this study, organizational image and learning quality variables were evaluated through parameters such as age, gender, education program and student status. In addition, the main hypothesis of the research is that there is a statistical relationship between organizational image and learning quality. Regression analysis was used for this. All these analyzes were analyzed with the SPSS 21.0 program.As a result of the statistical analysis, there is a positive relationship between gender, student status, graduation status, the program studied and the status of liking the program, organizational image and teaching quality. There is also a positive relationship between organizational image and teaching quality.In the scientific literature, the concept of organizational image has generally been studied with issues such as organizational commitment and personnel loyalty. In this study, the relationship between organizational image and teaching quality was examined. The originality of this study compared to other studies emerges here

Kaynakça

  • Aaker, D.A., Kumar,V. and Day, G.S., (2007). Marketing Research, 9. Edition, John Wiley & Sons,Danvers.
  • Adeniji, A., Osibanjo, A. O., Abiodun, A.J. and Oniojo, E. E. (2014). Corporate İmage: A Strategy for Enhancing Customer Loyalty and Profitability. 23rd International Business Information Management Association Conference on Vision 2020: Sustainable Growth, Economic Development and Global Competitiveness, Valencia, Spain.
  • Ahn, C. (2015). The Effects Of Service Quality on Corporate İmage, Customer Satisfaction and Behavioral İntention in National Sports Center. Journal of Sport and Leisure Studies, 60, 173-185.
  • Akbulut, B. (2015). Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel İmaj Algıları İle İş Doyumu Düzeyleri Arasındaki İlişki, Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aksoy, R. ve Bayramoğlu, V. (2008). Sağlık İşletmeleri İçin Kurumsal İmajın Temel Belirleyicileri: Tüketici Değerlemeleri. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7), 85-96.
  • Arpan, M. L. Raney, A. A. and Zivnuska, K. (2003). A Cognitive Approach To Understanding University İmage. Corporate Communications: An International Journal, 8(2), 97-113. Http://Dx.Doi.Org/10.1108/1356328031047535
  • Bakan, İ. ve Büyükbeşe, T. (2004). Örgütsel İletişim ile İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araştırması. Akdeniz Üniversitesi İİBF Dergisi, 4(79), 1-30.
  • Barich, H. and Kotler, P. (1991). A Framework For Marketing İmage Marketing İmage management. Sloan Management Review, 32, 94-104. Retrieved from http://search.proquest.com/docview/224961405?pq-origsite=gscholar.
  • Baykal, Ü, Sökmen, S., Korkmaz, S. ve Akgün, E. (2002), Öğrenci Memnuniyeti Ölçeği Geliştirme Çalısması, Dokuz Eylül Üniversitesi Florence Nightingale Hemsirelik Yüksekokulu Dergisi, 13(49)
  • Bulut, Ö. (1997), Eğitim Yönetiminin Çağdaşlaştırılması: Eğitimde T.KY Uygulaması ve Yararları, 2. Toplam Kalite Yönetimi Makale Yarısması, TÜSİAD Yayınları, İstanbul.
  • Burgaz, B. ve Ekinci, C. E. (2007).Öğrencilerin Hacettepe Üniversitesi’nce Sunulan Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1),71-89
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Cerit, Y. (2006). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 12(3), 343-365.
  • Cheng, P. F. and Xue, W. X. (2014). Corporate image, customer participation and service quality: From social identity theory perspective. 11th International Conference on Service Systems and Service Management, Beijing, China.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Ellıott, K.M., and Shin, D. (2002), Student Satisfaction: An Alternative Approach to Assessing this Important Concept, Journal of Higher Education, Policy and Management, 24 (2), 197 –209.
  • Erdoğan, M. ve Uşak, M. (2004), Factors Affecting Prospective Science Teacher Satisfaction Level on Their Department. (Abstract) Paper presented at the conference, , Istanbul, University of Bahcesehir
  • Erkmen, T. ve Çerik, Ş. (2007). Kurum İmajını Oluşturan Kurum Kimliği Boyutları Bağlamında Örgüte Bağlılığın İncelenmesi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, 7,(28), 107-119.
  • Eroğlu, E. (2002), Uzaktan Öğretimde Bütünsel Kalite, Anadolu Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu , ss. 23-25 .
  • Fıduas, A. (2006), Measuring Service Quality in Higher Education HEDPERF Versus SERPERF, Marketing Intelligence & Planing, 24(1),31-47
  • Gümüş, M. (1995). Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Hatch, M. J. and Schultz, M. (1997). Relations between organizational culture, identity and image. European Journal of Marketing, 31(5/6), 356-365. http://dx.doi.org/10.1108/eb060636.
  • https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2002/10/20021022.htm#7 (erişim tarihi: 12.11.2021)
  • Kalaycı, Ş. (2015). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri , Asil Yayıncılık, Ankara.
  • Karagöz, Y. ve Kösterelioğlu, İ. (2008). İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeğinin Faktör Analizi Metodu ile Geliştirilmesi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 81-98.
  • Karakaya, A., Kılıç, İ. ve Uçar, M. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Kalitesi Algısı Üzerine Bir Araştırma. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Özel Sayı, 2, 40-55.
  • Karcıoğlu, R. ve Biçer, E. (2013). Toplam Kalite Yönetiminin İşletme Maliyetleri Üzerine Etkisi: Kalite Belgesi Öncesi ve Sonrası Dönem Karşılaştırması, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, 1-25.
  • Kazoleas, D., Kim Y. and Moffitt, M. A. (2001). Institutional İmage: A Case Study, Corporate Communications, 6(4), 205-216.
  • Kelly, L. H. (1994), Utilizing Multiple Measures to Assess Student Satisfaction, Paper Presented at the Meeting of the Association for Institutional Research Annual Forum, New Orleans, LA. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 376 764)
  • Knıght, Wıllıam E. (1994), Influences on the Academic, Career, and Personal Gains and Satisfaction of Community College Students, Paper presented at the Annual Forum of the Association for Institutional Research,, 34th, New Orleans, LA.
  • Kuo, C. ve Tang, M. (2013). Relationships Among Service Quality, Corporate İmage, Customer Satisfaction, And Behavioral İntention For The Elderly İn High Speed Rail Services. Journal of Advanced Transportation, 47, 512-525. doi: 10.1002/atr.179
  • Küçükkurt, M. (1988). Halkla İlişkilerde Araştırma Yöntemleri ve Değerlendirme. Halkla İlişkiler Sempozyumu İçinde, Ankara Üniversitesi B.Y.Y.O ve TODAİE Yayınları, Ankara.
  • Li, J., Li, J. ve Zheng, Y. (2013). Corporate İmage Cognition İnfluence Perceived Quality And Purchase İntention Empirical Research. İbusiness, 5, 162-167. doi: 10.4236/ib.2013.53B035
  • Maksüdünov, A., Çavuş, Ş. ve Eleren, A. (2016), Yükseköğretimde Öğrencilerin Hizmet Kalitesine Yönelik Algılamaları. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(4), 65-76.
  • Malhotra, N.K. (2004) Marketing Research. Prentice Hall, New Jersey.
  • Mostafa, R. B., Lages, C. R., Shabbir, H. A. and Thwaites, D. (2015). Corporate İmage: A Service Recovery Perspective. Journal of Service Research, 18(4), 468- 483. doi: 10.1177/1094670515584146
  • Nguyen, N. and Leblanc, G. (2001). Corporate Image and Corporate Reputation in Customers’ Retention Decisions in Services. Journal of Retailing & Consumer Services, 8, 227- 236. http://dx.doi.org/10.1016/S0969-6989(00)00029-1
  • Okay, A. 2002), Kurum Kimliği, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • Okçu, V. (2008). Eğitimde Toplam Kalite Yönetiminin Uygulanması, Milli Eğitim (179): 283-392.
  • Owlia, M. and Aspinwall, E.. (1996). Quality Assurance in Education A Framework for the Dinemsions of The Quality Higher Education, Quality Assurance in Education, 4(2),12–20
  • Orman, M. (2019). Öğrencilerin Bilgi Evlerime Yönelik Örgütsel İmaj Algıları ile Kurumsal Aidiyet Duygusu Arasındaki İlişki. Marmara Üniversitesi-Sebahattin Zaim Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ortak Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Örs, F. (2004). Meslek Yüksekokullarının Toplumsal İşlevi: Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10, 65-80.
  • Özata, M. ve Aslan, Ş. (2010). Hastanede Çalışan Hemşirelerin Mesleki İmaj Algılamalarının Araştırılması. S.Ü. İ.İ.B.F Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 10(19), 251-268.
  • Öztürk, E. (2019).Algılanan Öğretim Kalitesi ile Öğrenci Tatmininin Öğrenci Sadakati Üzerine Etkisi: Düzce Üniversitesi Örneği, Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Toplam Kalite Yönetimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Düzce.
  • Paden, N. ve Stell, R. (2006). Branding Options For Distance Learning Programs: Managing The Effect On University İmage. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 3(8), 45-54.
  • Palacio, A. B., Meneses, G. D. and Perez, P. J. P. (2002). The Configuration of The University İmage and İts Relationship With The Satisfaction Of Students. Journal of Educational Administration, 40(5), 486-505.
  • Pazarlıoğlu, M., Emeç, H. ve Erdoğan, S. (1999), Dokuz Eylül Üniversitesi Öğrencilerinin Yükseköğretim Beklenti Değişkenlerinin Faktör Analizi İle İncelenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi İİBF Dergisi , 14 (2), 97-109.
  • Polat, S. (2011). Üniversite Öğrencilerine Göre Kocaeli Üniversitesinin Örgütsel İmajı. Eğitim ve Bilim, 36(160), 105-119.
  • Polat, S., Abat, E. ve Tezyürek, S. (2010). The Perceived Corporate İmage Of Private Secondary Schools By Students’ And Parents’ Views. European Journal of Educational Sciences, 2(2), 65-76.
  • Saydan, R. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarından Kalite Beklentileri: Yüzüncü Yıl Üniversitesi İİBF Örneği, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 63-79
  • Şanlı, Ö. ve Arabacı, B, İ. (2017). Liselerde Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel İmaj Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 642-661
  • Tabachnick, G. B. and Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics (6th ed.). London: Pearson.
  • Taş, A., Karataş, E. ve Küçükçene, M. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Örgütsel İmaj Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2), 1303-1321
  • Theus, K.T. (1993). Academic Reputations: The Process Of Formation And Decay, Public Relations Review, 19(3), 277-291.
  • Türker, A. R. (2003). Yükseköğretimde Kalite. Üniversite Ve Toplum (E-Dergi), 3 (4).
  • Tütüncü, Ö ve Doğan, Ö.İ. (2003). Müşteri Tatmini Kapsamında Öğrenci Memnuniyetinin Ölçülmesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi, ‘'Sosyal Bilimler Enstitüsü Uygulaması Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (4), 130: 151.
  • Uzgören, N. ve Uzgören, E. (2006) .Dumlupınar Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Memnuniyetini Etkileyen Bireysel Özelliklerin İstatistiksel Analizi - Hipotez Testi, Ki-Kare Testi ve Doğrusal Olasılık Modeli, Dumlupınar Üniversitesi SBE. Dergisi. (14).http://sbe.dumlupinar.edu.tr/17/173-192.pdf
  • Ünüsan Ç. ve SEZGİN M. (2005), Turizmde Strateji Eksenli Pazarlama İletişimi, İkia Yayıncılık, Konya.
  • Williamson, J. (2001), Reklamların Dili, Ütopya Yayınevi, Ankara.
  • Zikmund, W. G. (1997). Business Research Methods, 5. Edition, The Dryden Press, Orlando.

ÖRGÜTSEL İMAJ ALGISI İLE ÖĞRETİM KALİTESİ ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 16, 30.06.2023

Öz

Bu araştırmanın amacı, İstanbul ilinde bir vakıf üniversitesinin Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda öğrenim görmekte olan öğrencilerin örgütsel imaj algılarının öğretim kalite algılarına etkisini ölçmektir. Bu araştırma, tanımlayıcı ve kesitsel bir araştırmadır. Bu araştırmada örgütsel imaj ile öğenim kalitesi değişkenleri yaş, cinsiyet, öğrenim görülen program, öğrencilik durumu gibi parametreler üzerinden değerlendirilmiştir. Ayrıca araştırmanın ana hipotezi, Örgütsel imaj ile öğrenim kalitesi arasında istatistiki olarak bir ilişki bulunmaktadır. Bunun için regresyon analizi kullanılmıştır. Tüm bu analizler SPSS 21.0 programı ile analiz edilmiştir. Yapılan istatistiki analizler sonucunda, bu araştırma kapsamında cinsiyet, öğrencilik durumu, mezuniyet durumu, öğrenim görülen program ve programı sevme durumu ile örgütsel imaj ile öğretim kalitesi arasında pozitif bir yönlü bir ilişki bulunmaktadır. Örgütsel imaj ile öğretim kalitesi arasında da pozitif yönlü bir ilişki bulunmaktadır.Bilimsel alanyazında genellikle örgütsel imaj kavramı örgütsel bağlılık ve personel sadakati gibi konularla çalışılmıştır. Bu araştırmada ise örgütsel imaj ile öğretim kalitesi arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu araştırmanın diğer araştırmalardan özgün yanı burada ortaya çıkmaktadır.

Kaynakça

  • Aaker, D.A., Kumar,V. and Day, G.S., (2007). Marketing Research, 9. Edition, John Wiley & Sons,Danvers.
  • Adeniji, A., Osibanjo, A. O., Abiodun, A.J. and Oniojo, E. E. (2014). Corporate İmage: A Strategy for Enhancing Customer Loyalty and Profitability. 23rd International Business Information Management Association Conference on Vision 2020: Sustainable Growth, Economic Development and Global Competitiveness, Valencia, Spain.
  • Ahn, C. (2015). The Effects Of Service Quality on Corporate İmage, Customer Satisfaction and Behavioral İntention in National Sports Center. Journal of Sport and Leisure Studies, 60, 173-185.
  • Akbulut, B. (2015). Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel İmaj Algıları İle İş Doyumu Düzeyleri Arasındaki İlişki, Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aksoy, R. ve Bayramoğlu, V. (2008). Sağlık İşletmeleri İçin Kurumsal İmajın Temel Belirleyicileri: Tüketici Değerlemeleri. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7), 85-96.
  • Arpan, M. L. Raney, A. A. and Zivnuska, K. (2003). A Cognitive Approach To Understanding University İmage. Corporate Communications: An International Journal, 8(2), 97-113. Http://Dx.Doi.Org/10.1108/1356328031047535
  • Bakan, İ. ve Büyükbeşe, T. (2004). Örgütsel İletişim ile İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araştırması. Akdeniz Üniversitesi İİBF Dergisi, 4(79), 1-30.
  • Barich, H. and Kotler, P. (1991). A Framework For Marketing İmage Marketing İmage management. Sloan Management Review, 32, 94-104. Retrieved from http://search.proquest.com/docview/224961405?pq-origsite=gscholar.
  • Baykal, Ü, Sökmen, S., Korkmaz, S. ve Akgün, E. (2002), Öğrenci Memnuniyeti Ölçeği Geliştirme Çalısması, Dokuz Eylül Üniversitesi Florence Nightingale Hemsirelik Yüksekokulu Dergisi, 13(49)
  • Bulut, Ö. (1997), Eğitim Yönetiminin Çağdaşlaştırılması: Eğitimde T.KY Uygulaması ve Yararları, 2. Toplam Kalite Yönetimi Makale Yarısması, TÜSİAD Yayınları, İstanbul.
  • Burgaz, B. ve Ekinci, C. E. (2007).Öğrencilerin Hacettepe Üniversitesi’nce Sunulan Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1),71-89
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Cerit, Y. (2006). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 12(3), 343-365.
  • Cheng, P. F. and Xue, W. X. (2014). Corporate image, customer participation and service quality: From social identity theory perspective. 11th International Conference on Service Systems and Service Management, Beijing, China.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Ellıott, K.M., and Shin, D. (2002), Student Satisfaction: An Alternative Approach to Assessing this Important Concept, Journal of Higher Education, Policy and Management, 24 (2), 197 –209.
  • Erdoğan, M. ve Uşak, M. (2004), Factors Affecting Prospective Science Teacher Satisfaction Level on Their Department. (Abstract) Paper presented at the conference, , Istanbul, University of Bahcesehir
  • Erkmen, T. ve Çerik, Ş. (2007). Kurum İmajını Oluşturan Kurum Kimliği Boyutları Bağlamında Örgüte Bağlılığın İncelenmesi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, 7,(28), 107-119.
  • Eroğlu, E. (2002), Uzaktan Öğretimde Bütünsel Kalite, Anadolu Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu , ss. 23-25 .
  • Fıduas, A. (2006), Measuring Service Quality in Higher Education HEDPERF Versus SERPERF, Marketing Intelligence & Planing, 24(1),31-47
  • Gümüş, M. (1995). Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Hatch, M. J. and Schultz, M. (1997). Relations between organizational culture, identity and image. European Journal of Marketing, 31(5/6), 356-365. http://dx.doi.org/10.1108/eb060636.
  • https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2002/10/20021022.htm#7 (erişim tarihi: 12.11.2021)
  • Kalaycı, Ş. (2015). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri , Asil Yayıncılık, Ankara.
  • Karagöz, Y. ve Kösterelioğlu, İ. (2008). İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeğinin Faktör Analizi Metodu ile Geliştirilmesi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 81-98.
  • Karakaya, A., Kılıç, İ. ve Uçar, M. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Kalitesi Algısı Üzerine Bir Araştırma. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Özel Sayı, 2, 40-55.
  • Karcıoğlu, R. ve Biçer, E. (2013). Toplam Kalite Yönetiminin İşletme Maliyetleri Üzerine Etkisi: Kalite Belgesi Öncesi ve Sonrası Dönem Karşılaştırması, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, 1-25.
  • Kazoleas, D., Kim Y. and Moffitt, M. A. (2001). Institutional İmage: A Case Study, Corporate Communications, 6(4), 205-216.
  • Kelly, L. H. (1994), Utilizing Multiple Measures to Assess Student Satisfaction, Paper Presented at the Meeting of the Association for Institutional Research Annual Forum, New Orleans, LA. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 376 764)
  • Knıght, Wıllıam E. (1994), Influences on the Academic, Career, and Personal Gains and Satisfaction of Community College Students, Paper presented at the Annual Forum of the Association for Institutional Research,, 34th, New Orleans, LA.
  • Kuo, C. ve Tang, M. (2013). Relationships Among Service Quality, Corporate İmage, Customer Satisfaction, And Behavioral İntention For The Elderly İn High Speed Rail Services. Journal of Advanced Transportation, 47, 512-525. doi: 10.1002/atr.179
  • Küçükkurt, M. (1988). Halkla İlişkilerde Araştırma Yöntemleri ve Değerlendirme. Halkla İlişkiler Sempozyumu İçinde, Ankara Üniversitesi B.Y.Y.O ve TODAİE Yayınları, Ankara.
  • Li, J., Li, J. ve Zheng, Y. (2013). Corporate İmage Cognition İnfluence Perceived Quality And Purchase İntention Empirical Research. İbusiness, 5, 162-167. doi: 10.4236/ib.2013.53B035
  • Maksüdünov, A., Çavuş, Ş. ve Eleren, A. (2016), Yükseköğretimde Öğrencilerin Hizmet Kalitesine Yönelik Algılamaları. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(4), 65-76.
  • Malhotra, N.K. (2004) Marketing Research. Prentice Hall, New Jersey.
  • Mostafa, R. B., Lages, C. R., Shabbir, H. A. and Thwaites, D. (2015). Corporate İmage: A Service Recovery Perspective. Journal of Service Research, 18(4), 468- 483. doi: 10.1177/1094670515584146
  • Nguyen, N. and Leblanc, G. (2001). Corporate Image and Corporate Reputation in Customers’ Retention Decisions in Services. Journal of Retailing & Consumer Services, 8, 227- 236. http://dx.doi.org/10.1016/S0969-6989(00)00029-1
  • Okay, A. 2002), Kurum Kimliği, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • Okçu, V. (2008). Eğitimde Toplam Kalite Yönetiminin Uygulanması, Milli Eğitim (179): 283-392.
  • Owlia, M. and Aspinwall, E.. (1996). Quality Assurance in Education A Framework for the Dinemsions of The Quality Higher Education, Quality Assurance in Education, 4(2),12–20
  • Orman, M. (2019). Öğrencilerin Bilgi Evlerime Yönelik Örgütsel İmaj Algıları ile Kurumsal Aidiyet Duygusu Arasındaki İlişki. Marmara Üniversitesi-Sebahattin Zaim Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ortak Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Örs, F. (2004). Meslek Yüksekokullarının Toplumsal İşlevi: Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10, 65-80.
  • Özata, M. ve Aslan, Ş. (2010). Hastanede Çalışan Hemşirelerin Mesleki İmaj Algılamalarının Araştırılması. S.Ü. İ.İ.B.F Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 10(19), 251-268.
  • Öztürk, E. (2019).Algılanan Öğretim Kalitesi ile Öğrenci Tatmininin Öğrenci Sadakati Üzerine Etkisi: Düzce Üniversitesi Örneği, Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Toplam Kalite Yönetimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Düzce.
  • Paden, N. ve Stell, R. (2006). Branding Options For Distance Learning Programs: Managing The Effect On University İmage. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 3(8), 45-54.
  • Palacio, A. B., Meneses, G. D. and Perez, P. J. P. (2002). The Configuration of The University İmage and İts Relationship With The Satisfaction Of Students. Journal of Educational Administration, 40(5), 486-505.
  • Pazarlıoğlu, M., Emeç, H. ve Erdoğan, S. (1999), Dokuz Eylül Üniversitesi Öğrencilerinin Yükseköğretim Beklenti Değişkenlerinin Faktör Analizi İle İncelenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi İİBF Dergisi , 14 (2), 97-109.
  • Polat, S. (2011). Üniversite Öğrencilerine Göre Kocaeli Üniversitesinin Örgütsel İmajı. Eğitim ve Bilim, 36(160), 105-119.
  • Polat, S., Abat, E. ve Tezyürek, S. (2010). The Perceived Corporate İmage Of Private Secondary Schools By Students’ And Parents’ Views. European Journal of Educational Sciences, 2(2), 65-76.
  • Saydan, R. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarından Kalite Beklentileri: Yüzüncü Yıl Üniversitesi İİBF Örneği, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 63-79
  • Şanlı, Ö. ve Arabacı, B, İ. (2017). Liselerde Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel İmaj Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 642-661
  • Tabachnick, G. B. and Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics (6th ed.). London: Pearson.
  • Taş, A., Karataş, E. ve Küçükçene, M. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Örgütsel İmaj Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2), 1303-1321
  • Theus, K.T. (1993). Academic Reputations: The Process Of Formation And Decay, Public Relations Review, 19(3), 277-291.
  • Türker, A. R. (2003). Yükseköğretimde Kalite. Üniversite Ve Toplum (E-Dergi), 3 (4).
  • Tütüncü, Ö ve Doğan, Ö.İ. (2003). Müşteri Tatmini Kapsamında Öğrenci Memnuniyetinin Ölçülmesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi, ‘'Sosyal Bilimler Enstitüsü Uygulaması Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (4), 130: 151.
  • Uzgören, N. ve Uzgören, E. (2006) .Dumlupınar Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Memnuniyetini Etkileyen Bireysel Özelliklerin İstatistiksel Analizi - Hipotez Testi, Ki-Kare Testi ve Doğrusal Olasılık Modeli, Dumlupınar Üniversitesi SBE. Dergisi. (14).http://sbe.dumlupinar.edu.tr/17/173-192.pdf
  • Ünüsan Ç. ve SEZGİN M. (2005), Turizmde Strateji Eksenli Pazarlama İletişimi, İkia Yayıncılık, Konya.
  • Williamson, J. (2001), Reklamların Dili, Ütopya Yayınevi, Ankara.
  • Zikmund, W. G. (1997). Business Research Methods, 5. Edition, The Dryden Press, Orlando.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mesut Öztırak 0000-0003-4828-7293

Yusuf Karaşin 0000-0002-4594-9290

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztırak, M., & Karaşin, Y. (2023). ÖRGÜTSEL İMAJ ALGISI İLE ÖĞRETİM KALİTESİ ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1), 1-16.
AMA Öztırak M, Karaşin Y. ÖRGÜTSEL İMAJ ALGISI İLE ÖĞRETİM KALİTESİ ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2023;7(1):1-16.
Chicago Öztırak, Mesut, ve Yusuf Karaşin. “ÖRGÜTSEL İMAJ ALGISI İLE ÖĞRETİM KALİTESİ ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7, sy. 1 (Haziran 2023): 1-16.
EndNote Öztırak M, Karaşin Y (01 Haziran 2023) ÖRGÜTSEL İMAJ ALGISI İLE ÖĞRETİM KALİTESİ ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7 1 1–16.
IEEE M. Öztırak ve Y. Karaşin, “ÖRGÜTSEL İMAJ ALGISI İLE ÖĞRETİM KALİTESİ ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 1, ss. 1–16, 2023.
ISNAD Öztırak, Mesut - Karaşin, Yusuf. “ÖRGÜTSEL İMAJ ALGISI İLE ÖĞRETİM KALİTESİ ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7/1 (Haziran 2023), 1-16.
JAMA Öztırak M, Karaşin Y. ÖRGÜTSEL İMAJ ALGISI İLE ÖĞRETİM KALİTESİ ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2023;7:1–16.
MLA Öztırak, Mesut ve Yusuf Karaşin. “ÖRGÜTSEL İMAJ ALGISI İLE ÖĞRETİM KALİTESİ ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 1, 2023, ss. 1-16.
Vancouver Öztırak M, Karaşin Y. ÖRGÜTSEL İMAJ ALGISI İLE ÖĞRETİM KALİTESİ ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2023;7(1):1-16.