Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜRÜN GELİŞTİRME EKİP YAPISININ ÜRÜN GELİŞTİRME ZAMANI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: OTOMOTİV YAN SANAYİİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 1, 47 - 74, 08.06.2017
https://doi.org/10.24889/ifede.299151

Öz


Bu
çalışmada, otomotiv yan sanayiinde faaliyet gösteren firmalarda, ürün
geliştirme ekip yapısının ürün geliştirme performansı üzerindeki etkilerini
ortaya koyabilmek amacıyla bir anket çalışması yapılmıştır. Araştırma
verilerinin elde edilmesi amacıyla hazırlanan anket, İstanbul ve Gebze’de
faaliyet gösteren orta ve büyük ölçekli 51 firmaya uygulanmıştır. Anketten elde
edilen veriler SPSS istatistik programında faktör, güvenilirlik, korelasyon ve
regresyon analizi ile değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, ürün
geliştirme ekibinin yapısının bileşenleri olan; çapraz fonksiyonel ekipler,
ekip üyelerinin ortak konumlandırılması, yetkilendirilmiş ekip ve ekip
kararlılığının, ürün geliştirme performansını pozitif yönde ve anlamlı bir
şekilde etkilediği görülmüştür.




Kaynakça

  • Akgun, A.E. and Lynn, G.S. (2002). Antecedents and Consequences of Team Stability on New Product Development Performance. Journal of Engineering and Technology Management, 19, 263–286.
  • Akgun, A.E., Byrne, J., Keskin, H., Lynn, G.S. and Imamoglu, S.Z. (2005). Knowledge Networks in New Product Development Projects: A Transactive Memory Perspective. Information & Management, 42, 1105–1120.
  • Büyüközkan, G., Dereli, T. ve Baykasoğlu, A. (2004). Yeni Nesil Ürün Geliştirme Yönetimi. Yöneylem Araştırması/Endüstri Mühendisliği- XXIV Ulusal Kongresi, Gaziantep-Adana, Türkiye, 15-18 Haziran.
  • Calantone, R., Vickery, S. and Deoge, C. (1995). Business Performance and Strategic New Product Development Activities: An Empirical Investigation. Journal of Product Innovation Management, 12(3), 214–223.
  • Campbell, A.J. and Cooper, R.G. (1999). Do Customer Partnerships Improve New Product Success Rates?. Industrial Marketing Management, 28, 507-519.
  • Carbonell, P. and Rodriguez, A.I. (2006). Designing Teams for Speedy Product Development: The moderating Effect of Technological Complexity. Journal of Business Research, 59(2), 225-232.
  • Clift, T.B. and Vandenbosch, M.B. (1999). Project Complexity and Efforts to Reduce Product Development Cycle Time. Journal of Business Research, 45, 187-198.
  • Cooper, R.G. and Kleinschmidt, E.J. (1994). Determinants of Timeliness in Product Development. Journal of Product Innovation Management, 11, 381-396.
  • Dikmen, I. (2006). Otomotiv Sektörü ve Rekabet Değerlendirme. Otomotiv Distribütörleri Derneği, 1-4.
  • Dröge, C., Jayaram, J. and Vickery, S.K. (2000). The Ability to Minimize the Timing of New Product Development and Introduction: An Examination of Antecedent Factors in the North American Automobile Supplier Industry. Journal of Product Innovation Management, 17, 24-40.
  • Dwyer, L.D. and Mellor, R. (1991). New Product Process Activities and Project Outcomes. R&D Management, 21(2), 31-52.
  • Filippini, R., Salmaso, L. and Tessarolo, P. (2004). Product Development Time Performance: Investigating the Effect of Interactions Between Drivers. Journal of Product Innovation Management, 21, 199-214.
  • Gönüllüoğlu, S. (2003). Yeni Ürün Geliştirmede Firmaların Karşılaştıkları Sorunlar ve Bir Uygulama. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Türkiye, 34-38, 57-64.
  • Gonzalez, F.J.M. and Palacios, T.M.B. (2002). The Effect of New Product Development Techniques on New Product Success in Spanish Firms. Industrial Marketing Management, 31, 261– 271.
  • Green, D.L. and Wilemon, D.L. (1999). Accelerating Team Learning in New Product Development. Management of Engineering and Technology, 2, 241-248.
  • Griffin, A. (1993). Metrics for Measuring Product Development Cycle Time. Journal of Product Innovation Management, 10, 112-125.
  • Griffin, A. (1997). Modeling and Measuring Product Development Cycle Time Across Industries. Journal of Engineering and Technology Management, 14, l-24.
  • Hellinghausen, M.A. and Myers, J. (1998). Empowered Employees: A New Team Concept. Industrial Management, 21-23.
  • Kahn, K.B. and McDonough, E.F. (1997). An Empricial Study of the Relationships among Co-location, Integration, Performance, and Satisfaction. Journal of Product Innovation Management, 14, 161-178.
  • Kalaycı, Ş. (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayın Dağıtım, Ankara, Türkiye.
  • Karagozoglu, N. and Brown, W.B. (1993). Time-Based Management of the New Product Development Process. Journal of Product Innovation Management, 10, 204-215.
  • Kessler, E.H. and Chakrabarti, A.K. (1999). Speeding Up the Pace of New product Development. Journal of Product Innovation Management, 16, 231-247.
  • Kusar, J., Duhovnik, J., Grum, J. and Starbek, M. (2004). How to Reduce New Product Development Time. Robotics and Computer-Integrated Manufacturing, 20, 1–15.
  • Lakemond, N. and Berggren, C. (2006). Co-locating NPD? The Need for Combining Project Focus and Organizational Integration. Technovation, 26(7), 807-819.
  • Langerak, F. and Hultink, E.J. (2005). The Impact of New Product Development Acceleration Approaches on Speed and Profitability: Lessons for Pioneers and Fast Followers. IEEE Transactions on Engineering Management, 52(1), 30-42.
  • Liu, P.-L., Chen, W.-C. and Tsai, C.-H. (2005). An Empirical Study on the Correlation Between the Knowledge Management Method and New Product Development Strategy on Product Performance in Taiwan’s Industry. Technovation, 25, 637-644.
  • Mabert, V.A., Muth, J.F. and Schmenner, R.W. (1992). Collapsing New Product Development Times: Six Case Studies. Journal of Product Innovation Management, 9, 200-212.
  • March-Chorda, I., Gunasekaran, A. and Lloria-Aramburo, B. (2002). Product Development Process in Spanish SMEs: An Empirical Research. Technovation, 22, 301–312.
  • Menona, A., Chowdhuryb, J. and Lukas, B.A. (2002). Antecedents and Outcomes of New Product Development Speed an Interdisciplinary Conceptual Framework. Industrial Marketing Management, 31, 317– 328.
  • Meyer, M.H. and Utterback, J.M. (1995). Product Development Cycle Time and Commercial Success. IEEE Transactions on Engıneering Management, 42(4), 297-304.
  • Montoya-Weiss, M.M. and Calantone, R. (1994). Determinants of New Product Performance: A Review and Meta-Analysis. Journal of Product Innovation Management, 11, 397-417.
  • Ozer, M. (2006). New Product Development in Asia: An Introduction to the Special Issue. Industrial Marketing Management, 35(3), 252-261.
  • Pujari, D. (2006). Eco-innovation and New Product Development: Understanding the Influences on Market Performance. Technovation, 26, 76-85.
  • Pujaria, D., Wrightb, G. and Peattie, K. (2003). Green and Competitive Influences on Environmental New Product Development Performance. Journal of Business Research, 56, 657-671.
  • Reilly, R.R., Lynn, G.S and Aronson, Z.H. (2002). New Product Development Team Performance: The Role of Team Member Personality. Journal of Engineering and Technology Management, 19(1), 39-58.
  • Rogers, H. and Ghauri, P. (2002). Measuring International Product Development Performance. Paper for consideration at the EIBA Conference, Athens, Greece.
  • Sanchez, A.M. and Perez, M.P. (2003). Flexibility in New Product Development: A Survey of Practices and Its Relationship with the Product’s Technological Complexity. Technovation, 23, 139-145.
  • Sixotte, H. and Langley, A. (2000). Integration’s Mechanisms and R&D Project Performance. Journal of Engineering and Technology Management, 17(1), 1-37.
  • Smith, P.G. (1998). Concurrent Engineering Teams, Field Guide to Project Management, Cleland, D.I., Chapter 32, 439-450.
  • Smith, P.G. (2004). Accelerated Product Development: Techniques and Traps, The PDMA Handbook of New Product Development. Second Edition, Kahn, K.B., Chapter 12, 173-187.
  • Song, X.M. and Parry, M.E. (1997). A Cross-national Comparative Study of New Product Development Processes: Japan and the United States. Journal of Marketing, 61, 1-18.
  • Sönmez, A.E. (2005). Otomotiv Ana ve Yan Sanayi. T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, 1-33.
  • Staples, D.S. and Cameron, A.F. (2005). The Effect of Task Design, Team Characteristics, Organizational Context and Team Processes on the Performance and Attitudes of Virtual Team Members. Proceedings of the 38th Hawaii International Conference on System Sciences, 1-10.
  • Susman, G.I. and Ray, J.M. (1999). Test of a Model of Organizational Contributors to Product Development Team Effectiveness. Journal of Engineering and Technology Management, 16, 223-245.
  • Swink, M. (2003). Completing Projects on-time: How Project Acceleration Affects New Product Development. Journal of Engineering and Technology Management, 20, 319-344.
  • Tarnoff, K.A. (1999). An Exploratory Study of the Determinants and Outcomes of Shared Mental Models of Skill Use in Autonomous Work Teams, PhD Thesis. Dissertation submitted to the Faculty of Virginia Polytechnic Institute and State University, Blacksburg, Virginia, 27.
  • Trygg, L. (1993). Concurrent Engineering Practices in Selected Swedish Companies: A Movement or an Activity ot the Few?. Journal of Product Innovation Management, 10, 403-415.
  • Ulusoy, G., Payzın, A.E., Bilgiç, T., Kaylan, A.R. ve Özgür, A. (1998). Taşıt Araçları Yan Sanayinde Teknoloji ve Yeni Ürün Geliştirme Yönetimi. TÜSİAD-Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Rekabet Stratejileri Dizisi 4, TY/183/1997.
  • Urban, G.L. and von Hippel, E. (1988). Lead User Analyses for the Development of New Industrial Products. Management Science, 34, 569-582.
  • Yayla, Y. (2003). Eş Zamanlı Mühendislik: Ürün Geliştirme Prosesinde Ekip Yaklaşımı. Kalder Forum, Ocak-Şubat-Mart 14-19.
  • Zirger, B.J. and Hartley, J.L. (1996). The Effect of Acceleration Techniques on Product Development Time. IEEE Transactions on Engineering Management, 43, 143-152.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aytaç Yıldız

A. Yeşim Yayla

Yayımlanma Tarihi 8 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız, A., & Yayla, A. Y. (2017). ÜRÜN GELİŞTİRME EKİP YAPISININ ÜRÜN GELİŞTİRME ZAMANI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: OTOMOTİV YAN SANAYİİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 18(1), 47-74. https://doi.org/10.24889/ifede.299151
AMA Yıldız A, Yayla AY. ÜRÜN GELİŞTİRME EKİP YAPISININ ÜRÜN GELİŞTİRME ZAMANI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: OTOMOTİV YAN SANAYİİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. Haziran 2017;18(1):47-74. doi:10.24889/ifede.299151
Chicago Yıldız, Aytaç, ve A. Yeşim Yayla. “ÜRÜN GELİŞTİRME EKİP YAPISININ ÜRÜN GELİŞTİRME ZAMANI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: OTOMOTİV YAN SANAYİİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 18, sy. 1 (Haziran 2017): 47-74. https://doi.org/10.24889/ifede.299151.
EndNote Yıldız A, Yayla AY (01 Haziran 2017) ÜRÜN GELİŞTİRME EKİP YAPISININ ÜRÜN GELİŞTİRME ZAMANI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: OTOMOTİV YAN SANAYİİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 18 1 47–74.
IEEE A. Yıldız ve A. Y. Yayla, “ÜRÜN GELİŞTİRME EKİP YAPISININ ÜRÜN GELİŞTİRME ZAMANI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: OTOMOTİV YAN SANAYİİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 1, ss. 47–74, 2017, doi: 10.24889/ifede.299151.
ISNAD Yıldız, Aytaç - Yayla, A. Yeşim. “ÜRÜN GELİŞTİRME EKİP YAPISININ ÜRÜN GELİŞTİRME ZAMANI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: OTOMOTİV YAN SANAYİİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 18/1 (Haziran 2017), 47-74. https://doi.org/10.24889/ifede.299151.
JAMA Yıldız A, Yayla AY. ÜRÜN GELİŞTİRME EKİP YAPISININ ÜRÜN GELİŞTİRME ZAMANI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: OTOMOTİV YAN SANAYİİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2017;18:47–74.
MLA Yıldız, Aytaç ve A. Yeşim Yayla. “ÜRÜN GELİŞTİRME EKİP YAPISININ ÜRÜN GELİŞTİRME ZAMANI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: OTOMOTİV YAN SANAYİİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 1, 2017, ss. 47-74, doi:10.24889/ifede.299151.
Vancouver Yıldız A, Yayla AY. ÜRÜN GELİŞTİRME EKİP YAPISININ ÜRÜN GELİŞTİRME ZAMANI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: OTOMOTİV YAN SANAYİİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2017;18(1):47-74.
Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi
TR-DİZİN, SOBIAD, Araştırmax tarafından taranmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası