BibTex RIS Kaynak Göster

DİKİMEVİ BEŞEVLER HATTINDAKİ OTOBÜS VE RAYLI SİSTEMİN KARŞILAŞTIRMASI

Yıl 2009, Cilt: 24 Sayı: 2, 0 - , 14.02.2013

Öz

Şehirlerin genişlemesi, nüfus ve araç sahipliğindeki artış ile insanların sürekli değişen ihtiyaçları gibi nedenler kent içi ulaşıma direkt olarak etki eden temel faktörler arasındadır. Günümüzde gelişmiş ülkelerin yerel yönetimleri bu faktörlerin doğurabileceği olumsuz etkileri azaltabilmek adına yoğun bir çaba içindedirler. Kent merkezlerindeki araç trafiğinin engellenmesi için uygulanan yüksek otopark ücretleri, kent merkezine hareket eden toplu taşıma noktalarına yakın yapılan büyük otoparklar, daha hızlı, daha ucuz ve daha konforlu bir hizmet sunan raylı sistemler geliştirilen önemli projeler olarak sıralanabilir. Bu çalışmada, Ankara’daki toplu taşıma türlerinden olan ve Dikimevi-Beşevler güzergahını kullanan otobüs ve raylı sistemin karşılaştırması çeşitli parametrelere göre yapılmış ve trafiğin iyileştirilmesi için öneriler geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK), 2000, Şehir
  • ve Köy Nüfusu İstatistikleri ile İlgili İnternet
  • Sitesi.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK), 2008, İl, Yaş
  • Grubu ve Cinsiyete Göre Nüfus İstatistikleri ile
  • İlgili İnternet Sitesi.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK), 2008, Yıllara
  • Göre (1992-2007) Motorlu Kara Taşıtı Sayısı
  • İstatistikleri İle İlgili İnternet Sitesi.
  • Kim, S., Ulfarsson, G.F., Hennessy, J.T.,
  • “Analysis of Light Rail Rider Travel Behavior:
  • Impacts of Individual, Built Environment and
  • Crime Characteristics on Transit Access”,
  • Transportation Research Part A, Cilt 41, 511-
  • , 2007.
  • Akiva, M.B., Morikawa, T., “Comparing
  • Ridership Attraction of Rail and Bus”, Transport
  • Policy, Cilt 9, 107-116, 2002.
  • Vuchic, V.R., “Recognising the Value of Rail
  • Transit”, TR News, Cilt 156, 13-19, 1991.
  • Mackett, R., Edwards, M., “The Impact of New
  • Urban Public Transport System:Will the
  • Expactation Be Met?”, Transportation
  • Research – A, Cilt 32, No 4, 231-245, 1998.
  • Dunphy, R.T., “New Developments in Light
  • Rail”, Urban Land, 37–41, 87–88, 1996.
  • Bruijn, H.D., Veeneman, W., “Decision-Making
  • for Light Rail”, Transportation Research Part
  • A, In Pres, 2008.
  • Edwards, M., Mackett, R.L., “Developing New
  • Urban Public Transport Systems: An Irrational
  • Decision-Making Process”, Transport Policy,
  • Cilt 3, No 4, 225–239, 1996.
  • Pickrell, D.H., “A Desire Named Streetcar;
  • Fantasy and Fact in Rail Transit Planning”,
  • Journal of the American Planning Association,
  • Cilt 58, No 2, 158–176, 1992.
  • Flyvbjerg, B., Holm, M.S., Buhl, S.,
  • “Underestimating Costs in Public Works
  • Projects; Error or Lie?” Journal of the
  • American Planning Association, Cilt 68, No 3,
  • –295, 2002.
  • Kain, J.F., Liu, Zvi, “Secrets of Success;
  • Assessing the Large Increase in Transit Ridership
  • by Houston and San Diego Transit Providers”,
  • Transportation Research Part A, Cilt 33, 601–
  • , 1999.
  • Lane, B.W., “Significant Characteristics of the
  • Urban Rail Renaissance. A Discriminant
  • Analysis”, Transportation Research Part A,
  • Cilt 42, No 2, 279–295, 2008.
  • 2006 Yılı İstatistikleri, EGO Otobüs Dairesi
  • Başkanlığı, Ankara, 2007.
  • İstanbul Gaz Dağıtım A.Ş. (İGDAŞ), 2007, CNG
  • (Oto Doğalgaz) ile İlgili İnternet Sitesi.
  • İstanbul Gaz Dağıtım A.Ş. (İGDAŞ), 2007, CNG
  • Fiyatları ile İlgili İnternet Sitesi.
  • Petrol Ofisi A.Ş., 2007, Motorin Fiyatları ile İlgili
  • İnternet Sitesi.
  • Kayserilioğlu, R.S., Dersaadet’ten İstanbul’a
  • Tramvay, İETT Genel Müdürlüğü Yayınları,
  • İstanbul, Türkiye, 1998.
  • Ankaray Genel Bilgiler ve Ocak 2007
  • İstatistikleri, Ankaray İşletmesi, Ankara, 2007.
  • Özdirim, M., Trafik Mühendisliği 1-2,
  • Karayolları Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara,
  • Türkiye, 1994.
  • Ankara Dikimevi Kavşağı Uydu Görüntüsü,
  • Google Earth Version: 4.3.7284.3916 (beta), 2008.
  • Ankara Gazi Devlet Hastanesi Kavşağı Uydu
  • Görüntüsü, Google Earth Version:
  • 3.7284.3916 (beta), 2008.
Yıl 2009, Cilt: 24 Sayı: 2, 0 - , 14.02.2013

Öz

Kaynakça

  • Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK), 2000, Şehir
  • ve Köy Nüfusu İstatistikleri ile İlgili İnternet
  • Sitesi.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK), 2008, İl, Yaş
  • Grubu ve Cinsiyete Göre Nüfus İstatistikleri ile
  • İlgili İnternet Sitesi.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK), 2008, Yıllara
  • Göre (1992-2007) Motorlu Kara Taşıtı Sayısı
  • İstatistikleri İle İlgili İnternet Sitesi.
  • Kim, S., Ulfarsson, G.F., Hennessy, J.T.,
  • “Analysis of Light Rail Rider Travel Behavior:
  • Impacts of Individual, Built Environment and
  • Crime Characteristics on Transit Access”,
  • Transportation Research Part A, Cilt 41, 511-
  • , 2007.
  • Akiva, M.B., Morikawa, T., “Comparing
  • Ridership Attraction of Rail and Bus”, Transport
  • Policy, Cilt 9, 107-116, 2002.
  • Vuchic, V.R., “Recognising the Value of Rail
  • Transit”, TR News, Cilt 156, 13-19, 1991.
  • Mackett, R., Edwards, M., “The Impact of New
  • Urban Public Transport System:Will the
  • Expactation Be Met?”, Transportation
  • Research – A, Cilt 32, No 4, 231-245, 1998.
  • Dunphy, R.T., “New Developments in Light
  • Rail”, Urban Land, 37–41, 87–88, 1996.
  • Bruijn, H.D., Veeneman, W., “Decision-Making
  • for Light Rail”, Transportation Research Part
  • A, In Pres, 2008.
  • Edwards, M., Mackett, R.L., “Developing New
  • Urban Public Transport Systems: An Irrational
  • Decision-Making Process”, Transport Policy,
  • Cilt 3, No 4, 225–239, 1996.
  • Pickrell, D.H., “A Desire Named Streetcar;
  • Fantasy and Fact in Rail Transit Planning”,
  • Journal of the American Planning Association,
  • Cilt 58, No 2, 158–176, 1992.
  • Flyvbjerg, B., Holm, M.S., Buhl, S.,
  • “Underestimating Costs in Public Works
  • Projects; Error or Lie?” Journal of the
  • American Planning Association, Cilt 68, No 3,
  • –295, 2002.
  • Kain, J.F., Liu, Zvi, “Secrets of Success;
  • Assessing the Large Increase in Transit Ridership
  • by Houston and San Diego Transit Providers”,
  • Transportation Research Part A, Cilt 33, 601–
  • , 1999.
  • Lane, B.W., “Significant Characteristics of the
  • Urban Rail Renaissance. A Discriminant
  • Analysis”, Transportation Research Part A,
  • Cilt 42, No 2, 279–295, 2008.
  • 2006 Yılı İstatistikleri, EGO Otobüs Dairesi
  • Başkanlığı, Ankara, 2007.
  • İstanbul Gaz Dağıtım A.Ş. (İGDAŞ), 2007, CNG
  • (Oto Doğalgaz) ile İlgili İnternet Sitesi.
  • İstanbul Gaz Dağıtım A.Ş. (İGDAŞ), 2007, CNG
  • Fiyatları ile İlgili İnternet Sitesi.
  • Petrol Ofisi A.Ş., 2007, Motorin Fiyatları ile İlgili
  • İnternet Sitesi.
  • Kayserilioğlu, R.S., Dersaadet’ten İstanbul’a
  • Tramvay, İETT Genel Müdürlüğü Yayınları,
  • İstanbul, Türkiye, 1998.
  • Ankaray Genel Bilgiler ve Ocak 2007
  • İstatistikleri, Ankaray İşletmesi, Ankara, 2007.
  • Özdirim, M., Trafik Mühendisliği 1-2,
  • Karayolları Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara,
  • Türkiye, 1994.
  • Ankara Dikimevi Kavşağı Uydu Görüntüsü,
  • Google Earth Version: 4.3.7284.3916 (beta), 2008.
  • Ankara Gazi Devlet Hastanesi Kavşağı Uydu
  • Görüntüsü, Google Earth Version:
  • 3.7284.3916 (beta), 2008.
Toplam 72 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Pampal Bu kişi benim

Nermin Avşar Bu kişi benim

Evren Özcan

Yayımlanma Tarihi 14 Şubat 2013
Gönderilme Tarihi 14 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Pampal, S., Avşar, N., & Özcan, E. (2013). DİKİMEVİ BEŞEVLER HATTINDAKİ OTOBÜS VE RAYLI SİSTEMİN KARŞILAŞTIRMASI. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 24(2).
AMA Pampal S, Avşar N, Özcan E. DİKİMEVİ BEŞEVLER HATTINDAKİ OTOBÜS VE RAYLI SİSTEMİN KARŞILAŞTIRMASI. GUMMFD. Mart 2013;24(2).
Chicago Pampal, Süleyman, Nermin Avşar, ve Evren Özcan. “DİKİMEVİ BEŞEVLER HATTINDAKİ OTOBÜS VE RAYLI SİSTEMİN KARŞILAŞTIRMASI”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 24, sy. 2 (Mart 2013).
EndNote Pampal S, Avşar N, Özcan E (01 Mart 2013) DİKİMEVİ BEŞEVLER HATTINDAKİ OTOBÜS VE RAYLI SİSTEMİN KARŞILAŞTIRMASI. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 24 2
IEEE S. Pampal, N. Avşar, ve E. Özcan, “DİKİMEVİ BEŞEVLER HATTINDAKİ OTOBÜS VE RAYLI SİSTEMİN KARŞILAŞTIRMASI”, GUMMFD, c. 24, sy. 2, 2013.
ISNAD Pampal, Süleyman vd. “DİKİMEVİ BEŞEVLER HATTINDAKİ OTOBÜS VE RAYLI SİSTEMİN KARŞILAŞTIRMASI”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 24/2 (Mart 2013).
JAMA Pampal S, Avşar N, Özcan E. DİKİMEVİ BEŞEVLER HATTINDAKİ OTOBÜS VE RAYLI SİSTEMİN KARŞILAŞTIRMASI. GUMMFD. 2013;24.
MLA Pampal, Süleyman vd. “DİKİMEVİ BEŞEVLER HATTINDAKİ OTOBÜS VE RAYLI SİSTEMİN KARŞILAŞTIRMASI”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, 2013.
Vancouver Pampal S, Avşar N, Özcan E. DİKİMEVİ BEŞEVLER HATTINDAKİ OTOBÜS VE RAYLI SİSTEMİN KARŞILAŞTIRMASI. GUMMFD. 2013;24(2).