BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Hizmetleri Pazarlamasında Web Sitelerin Önemi: Türkiye’deki Devlet Üniversitelerinin İncelenmesi

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 1, 84 - 99, 01.06.2014

Öz

Bilgi teknolojisi ve internetin yaygın kullanımı ile birlikte hem kamu kurumları hem de özel kurumlar açısından web sitelerine verilen önem gittikçe artmaktadır. Öğrenciler arasında artan internet kullanımı, web sitelerinin hızla güncelleştirilebilme kolaylığı, ekonomik olması, yedi gün yirmi dört saat dünyanın her yerinden erişimin sağlanabilmesi gibi avantajlar, web sitelerin üniversitelerin bulundukları bölge dışında tüm hedef kitleye ulaşmadaki etkili araçlardan biri olmasını sağlamıştır. Böylelikle üniversitelerin pazarlama yönlülüğünü artırmıştır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki devlet üniversitelerinin web sitelerini çeşitli ölçütlere göre değerlendirmek ve web sitelerinde yer verilen bilgileri tespit etmektir. Bunun için deiçerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Üniversitelerin web sitelerinde yer alan bilgiler, mevcut ve gelecekteki öğrencilerle ilgili ölçütler, mevcut ve gelecekteki çalışanlarla ilgili ölçütler, dış paydaşlarla ilgili ölçütler ve üniversitelerin tanıtımı ve medya yönü ile ilgili ölçütler olmak üzere dört kategoride incelenmiştir. Çalışma sonucunda, üniversitelerin web sitelerinin birbirlerinden oldukça farklı bilgiler içerdikleri ve çoğu üniversitenin hedef kitlelerine sunduğu bilgilerin eksik olduğu görülmüştür. Ayrıca, üniversitelerin tanıtımı ve medya yönü ile ilgili ölçütlerin ortalaması en yüksek, dış paydaşlarla ilgili ölçütlerin ortalaması ise en düşük çıkmıştır

Kaynakça

  • Baki, A. ve Kutluca, T. (2008). Eğitim Fakültelerinin Web Sitelerinin İncelenmesi,ietc2008.home.anadolu.edu.tr/İetc2008/10.doc adresinden 31 Ocak 2013 tarihinde edinilmiştir.
  • Bers, T. H., & Galowich, P. M. (2002). “Using Survey And Focus Group Research To Learn About Parents' Roles İn The Community College Choice Process.”, Community College Review, 29(4), 16.
  • Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (2014). Pazar Verileri, http://www.btk.gov.tr/kutuphane_ve_veribankasi/pazar_verileri/ucay lik11.pdf adresinden 16 Ocak 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Bozyiğit, S. ve Akkan, E. (2013). “Linking Universities To The Target Market Via Web Sites: A Content Analysis Of Turkish Private Universities Web Sites”, The 2nd International Conference On Strategic Innovative Marketing, September, 13-17,2013, Prague, Czech Republic.
  • Dağdeviren, İ., Eren, G., Ersoy, M. ve Işık, Ö. (2007). “Türkiye’deki Eğitim Fakültelerinin Web Sayfalarının” Karşılaştırılması”, 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül, Gaziosman Paşa Üniversitesi, Tokat. Dirik, F. (2013). Türkiye’nin http://www4.cnnturk.com/2013/bilim.teknoloji/sosyal.medya adresinden 28 Ocak 2014 tarihinde edinilmiştir. İmtihanı,
  • Erdal, M. (2002). “Üniversite Tanıtım Tekniklerinde Web Sitelerinin Yeri Ve İstanbul Üniversitesi Uygulaması”, Maltepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 2, 99-113.
  • Erginer, E. ve Erginer, A. (2003). Türkiye'deki Eğitim Fakültelerinin Web Siteleri, http://www.ilkogretimonline.org.tr/vol2say1/index.htm adresinden 14 Ocak 2014 tarihinde edinilmiştir Dergisi,2(1),
  • Ergün, M. ve Ergün, E. (2008). “Web Sitelerinin Çeşitli Özellikleri Ve Eğitim Kurumlarının Web Sitelerine Yansımaları”, Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 1(1), 2-19.
  • Ford, W. (2011). “Evaluating The Effectiveness Of College Web Sites For Prospective Students”, Journal Of College Admıssıon, Summer, pp.26-31.
  • Hite, N.G. & Railsback, B. (2010). Analysis Of The Content And Characteristics Of University Websites With Implications For Web Designers And Educators, Journal of Computer Information Systems, Fall, 107-113.
  • Irgat, E. (2002). Bir Üniversite Web Sayfasını Tasarlama ve Geliştirme: Üniversite Öğretim Elemanlarının Üniversite Web Sayfalarına İlişkin Görüşleri. Üniversitesi, Eskişehir. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu
  • Irgat, E. ve Kurubacak, G. (2002). Üniversite web sayfalarında yer alması gereken özellikler, VIII. Türkiye’de İnternet Konferansı 19-21 Aralık, http://inet-tr.org.tr/inetconf8/bildiri/48.doc. adresinden 28 Ocak 2013 tarihinde edinilmiştir
  • Karataş, S. (2003). “Öğretim Amaçlı Web Sayfası Tasarımında Renk Kullanımı”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (2), 139-148.
  • Kurulgan, M. ve Bayram, F. (2006). “Üniversite Kütüphaneleri Web Sitelerinin Biçim Ve İçerik Analizi: Türkiye'deki Uygulamaya İlişkin Bir Araştırma”, Hakemli Yazılar, Türk Kütüphaneciliği, 20 (2), 141- 172.
  • Liang, K. & Law, R. (2003). “A Modified Functionality Performance Evaluation Model For Evaluating The Performance Of China Based Hotel Websites”, Journal Of Academy Of Business And Economics, 2 (2), 193-208.
  • Malhotra, N.K. & Birks, D.F. (2007). Marketing Research: An Applied Approach, (3th Edition). Pearson Education Limited.
  • McAllister, S.M. & Taylor, M. (2007). “Community College Web Sites As Tools For Fostering Dialogue”, Public Relations Review, 33, 230- 232.
  • Meyer, K. A. (2008). “The “Virtual Face” Of Institutions: What Do Home Pages Education, 33(3), 141-157. Higher Education”, Innovative Higher
  • Middleton, I., McConnell, M. & Davidson, G. (1999). “Presenting A Model For The Structure And Content Of A University World Wide Web Site.”, Journal Of Information Science, 25(3), 219-227.
  • Özmen, F. , Aküzüm C, Sünkür, M. ve Baysal, N. (2011). “Sosyal Ağ Sitelerinin Eğitsel Ortamlardaki İşlevselliği”, 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 May 2011, Elazığ, Türkiye, 42-47.
  • Padmannavar, S.S. & Joshi, M.J. (2011). “A Survey Analysis Of National And International University Websites Contents”, International Journal Of Computer Applications, 33(6), 6101-6113.
  • Poock, M.C. & Lefond, D. (2001). “How College-Bound Prospects Perceive University Web Sites: Findings, İmplications, And Turning Browsers İnto Applicants.”, College & University, 77(1), 15-21.
  • Sert G., Kurtoğlu, M., Akıncı, A., ve S. Sadi Seferoğlu, S.S.(2012). Öğretmenlerin Araştırmalara Bir Bakış: Bir İçerik Analizi Çalışması”, Akademik Bilişim, 1-3 Şubat 2012 / Uşak Üniversitesi, Uşak İnceleyen Sütlaş, N. (2010). Eğitim Hizmetleri Pazarlaması: Türkiye’deki Üniversitelerin Pazarlama Stratejileri Konusunda Ampirik Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi: İstanbul.
  • Taş, İ.E. ve Kestellioğlu, G. (2011). “Halkla İlişkilerde İnternetin Yeri Ve Önemi”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İİBF Dergisi, 11,73-92.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik Analizi Ve Uygulama Örnekleri. Epsilon Yayınları: İstanbul.
  • Türkiye'nin Sosyal Medya Platformu (2013). Türkiye Sosyal Medya Verileri, http://sosyalmedya.co/ttnet-turkiye-sosyal-medya-verileri adresinden 28 Ocak 2014 tarihinde edinilmiştir.

The Importance of Having A Web Sites on Marketing of Educational Services: Investigation of State Universities in Turkey

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 1, 84 - 99, 01.06.2014

Öz

Due to extensive usage of information technnology and internet, importance is given to web sites has increased for both government agency and private firm. Web sites have some advantages such as increasing of using internet among students, convenience of updating for websites, economic and 7/24 accesibility for all around the world. This advantages were provided to reach all target market on exterritorial of universities. So, it was increased marketing side of universities.The purpose of the study is that determine to the current content information of the State Universities's website in Turkey and evaluating that according to various criteria. Therefore, content analysis method was used. The informations of universities's websites were divided into 4 groups based on their target audience such as current students/prospective students, current employees/prospective employees, external stakeholders and presentation of university and media. Conclusion of this study, Universities's websites were contained different information from each other and informations which is provided by universities, is deficient to target market. Furthermore, the arithmetic mean of criteria for presentation of university and media is the highest degree and the arithmetic mean of criteria for external stakeholders is least degree

Kaynakça

  • Baki, A. ve Kutluca, T. (2008). Eğitim Fakültelerinin Web Sitelerinin İncelenmesi,ietc2008.home.anadolu.edu.tr/İetc2008/10.doc adresinden 31 Ocak 2013 tarihinde edinilmiştir.
  • Bers, T. H., & Galowich, P. M. (2002). “Using Survey And Focus Group Research To Learn About Parents' Roles İn The Community College Choice Process.”, Community College Review, 29(4), 16.
  • Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (2014). Pazar Verileri, http://www.btk.gov.tr/kutuphane_ve_veribankasi/pazar_verileri/ucay lik11.pdf adresinden 16 Ocak 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Bozyiğit, S. ve Akkan, E. (2013). “Linking Universities To The Target Market Via Web Sites: A Content Analysis Of Turkish Private Universities Web Sites”, The 2nd International Conference On Strategic Innovative Marketing, September, 13-17,2013, Prague, Czech Republic.
  • Dağdeviren, İ., Eren, G., Ersoy, M. ve Işık, Ö. (2007). “Türkiye’deki Eğitim Fakültelerinin Web Sayfalarının” Karşılaştırılması”, 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül, Gaziosman Paşa Üniversitesi, Tokat. Dirik, F. (2013). Türkiye’nin http://www4.cnnturk.com/2013/bilim.teknoloji/sosyal.medya adresinden 28 Ocak 2014 tarihinde edinilmiştir. İmtihanı,
  • Erdal, M. (2002). “Üniversite Tanıtım Tekniklerinde Web Sitelerinin Yeri Ve İstanbul Üniversitesi Uygulaması”, Maltepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 2, 99-113.
  • Erginer, E. ve Erginer, A. (2003). Türkiye'deki Eğitim Fakültelerinin Web Siteleri, http://www.ilkogretimonline.org.tr/vol2say1/index.htm adresinden 14 Ocak 2014 tarihinde edinilmiştir Dergisi,2(1),
  • Ergün, M. ve Ergün, E. (2008). “Web Sitelerinin Çeşitli Özellikleri Ve Eğitim Kurumlarının Web Sitelerine Yansımaları”, Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 1(1), 2-19.
  • Ford, W. (2011). “Evaluating The Effectiveness Of College Web Sites For Prospective Students”, Journal Of College Admıssıon, Summer, pp.26-31.
  • Hite, N.G. & Railsback, B. (2010). Analysis Of The Content And Characteristics Of University Websites With Implications For Web Designers And Educators, Journal of Computer Information Systems, Fall, 107-113.
  • Irgat, E. (2002). Bir Üniversite Web Sayfasını Tasarlama ve Geliştirme: Üniversite Öğretim Elemanlarının Üniversite Web Sayfalarına İlişkin Görüşleri. Üniversitesi, Eskişehir. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu
  • Irgat, E. ve Kurubacak, G. (2002). Üniversite web sayfalarında yer alması gereken özellikler, VIII. Türkiye’de İnternet Konferansı 19-21 Aralık, http://inet-tr.org.tr/inetconf8/bildiri/48.doc. adresinden 28 Ocak 2013 tarihinde edinilmiştir
  • Karataş, S. (2003). “Öğretim Amaçlı Web Sayfası Tasarımında Renk Kullanımı”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (2), 139-148.
  • Kurulgan, M. ve Bayram, F. (2006). “Üniversite Kütüphaneleri Web Sitelerinin Biçim Ve İçerik Analizi: Türkiye'deki Uygulamaya İlişkin Bir Araştırma”, Hakemli Yazılar, Türk Kütüphaneciliği, 20 (2), 141- 172.
  • Liang, K. & Law, R. (2003). “A Modified Functionality Performance Evaluation Model For Evaluating The Performance Of China Based Hotel Websites”, Journal Of Academy Of Business And Economics, 2 (2), 193-208.
  • Malhotra, N.K. & Birks, D.F. (2007). Marketing Research: An Applied Approach, (3th Edition). Pearson Education Limited.
  • McAllister, S.M. & Taylor, M. (2007). “Community College Web Sites As Tools For Fostering Dialogue”, Public Relations Review, 33, 230- 232.
  • Meyer, K. A. (2008). “The “Virtual Face” Of Institutions: What Do Home Pages Education, 33(3), 141-157. Higher Education”, Innovative Higher
  • Middleton, I., McConnell, M. & Davidson, G. (1999). “Presenting A Model For The Structure And Content Of A University World Wide Web Site.”, Journal Of Information Science, 25(3), 219-227.
  • Özmen, F. , Aküzüm C, Sünkür, M. ve Baysal, N. (2011). “Sosyal Ağ Sitelerinin Eğitsel Ortamlardaki İşlevselliği”, 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 May 2011, Elazığ, Türkiye, 42-47.
  • Padmannavar, S.S. & Joshi, M.J. (2011). “A Survey Analysis Of National And International University Websites Contents”, International Journal Of Computer Applications, 33(6), 6101-6113.
  • Poock, M.C. & Lefond, D. (2001). “How College-Bound Prospects Perceive University Web Sites: Findings, İmplications, And Turning Browsers İnto Applicants.”, College & University, 77(1), 15-21.
  • Sert G., Kurtoğlu, M., Akıncı, A., ve S. Sadi Seferoğlu, S.S.(2012). Öğretmenlerin Araştırmalara Bir Bakış: Bir İçerik Analizi Çalışması”, Akademik Bilişim, 1-3 Şubat 2012 / Uşak Üniversitesi, Uşak İnceleyen Sütlaş, N. (2010). Eğitim Hizmetleri Pazarlaması: Türkiye’deki Üniversitelerin Pazarlama Stratejileri Konusunda Ampirik Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi: İstanbul.
  • Taş, İ.E. ve Kestellioğlu, G. (2011). “Halkla İlişkilerde İnternetin Yeri Ve Önemi”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İİBF Dergisi, 11,73-92.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik Analizi Ve Uygulama Örnekleri. Epsilon Yayınları: İstanbul.
  • Türkiye'nin Sosyal Medya Platformu (2013). Türkiye Sosyal Medya Verileri, http://sosyalmedya.co/ttnet-turkiye-sosyal-medya-verileri adresinden 28 Ocak 2014 tarihinde edinilmiştir.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA84BB48NG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erdem Akkan

Sezen Bozyiğit

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akkan, E., & Bozyiğit, S. (2014). Eğitim Hizmetleri Pazarlamasında Web Sitelerin Önemi: Türkiye’deki Devlet Üniversitelerinin İncelenmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 84-99.