BibTex RIS Cite

EXEMINATION OF THE CONCEPT OF FENOMEN IN THE CONTEXT OF VISUAL COMUNICATION DESIGN AND MINIMALISM

Year 2017, Volume: 2 Issue: 3, 159 - 176, 01.12.2017

Abstract

An object, an image, a situation or a fact become meaningful as a thing for us after perception through our senses and comment with our mind by humans which is explained as phenomenon concept. The phenomenon with this aspect, generally they appear as events, facts, designs and imagines through communication channels in our world where we live than it is in anywhere in the universe where we live that is perceived with senses. When The satellite of the Earth is The Moon for us; it is a phenomenon which is understood better when we have more information about its effects on our planet with astronomy science is improved, the name of Neil Armstrong explains that he is a well-known person as a phenomenon because he is the first person who walked on the same Moon. The most impressive way of transformation of a thing to a phenomenon is having deep knowledge about the thing than other things which like the thing. Billion images, which are served by visual and auditory communication channels inform people that where they live, are focus of the visual communication and minimalism which are topic of the article as become phenomenon and well known for the target group

References

  • Barnard, M. (2010). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınları
  • Bozkurt, N. (1986). Sanat ve Estetik Kuramları. İstanbul: Sarmal Yayınevi
  • Demirtaş, P. (2003). Heidegger ve Varlık Yorumu. Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat
  • Fakültesi Felsefe Dergisi Erbay, M. (2014, Şubat). Kültür ve Toplum Üzerinden Sanat ve Bilim Arasındaki İlişki. Art-Sanat Dergisi
  • Hançerlioğlu, O. (1993). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Herculano-Houzel, S. (2009, Kasım). The Human Brain In Numbers: A Linearly
  • Scaled-up Primate Brain. Frontiers InHuman Neuroscience Heskett, J. (2013). Tasarım. Ankara: Dost Yayınevi
  • İyi, S. (2010). Sanat ve Şiir Sanatı. Sanatın Halleri. DEU Felsefe Sempozyumları.
  • Konak, C. (2016, Mart). Bauhaus Okulu ve Eğitim Anlayışı. Akademik Sosyal
  • Araştırmalar Dergisi Ozankaya, Ö. (1975). Toplumbilim Terimleri Sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları
  • Öktem, Ü. (2005). Fenomenoloji ve Edmund Husserl’de Apaçıklık Problemi. Ankara
  • Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi Uğurlu, H. (2008, Şubat). Teknoloji Sanat İlişkisi: Günümüzde Teknolojik Sanatların
  • Amacı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yağmur, Ö. (2014). Minimal Sanatta Dan Flavin’i Gestalt Algı Kuramıyla
  • Anlamlandırma. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi Yılmaz, E. (2010, Yaz). Sanayi Toplumunda Sanatın İşlevselliği. Bartın Üniversitesi
  • Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi Yörükoğulları, E., Orhun, Ö. Topdemir, H.G., İhsanoğlu E. (2013). Bilim ve Teknoloji Tarihi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Sezer, Y. Kendinde Şey’in Uzayı ve Zamanı. Erişim Tarihi: 13 Aralık 2017. http://www.teorivepolitika.net/index.php/kitaplar/item/91-kendinde-seyin-uzayi-ve- zamani

Fenomen Kavramının Görsel İletişim Tasarımı ve Minimalizim Bağlamında İrdelenmesi

Year 2017, Volume: 2 Issue: 3, 159 - 176, 01.12.2017

Abstract

Bir nesnenin, bir imgenin, bir durum ya da olgunun, biz insanlar tarafından duyularımız aracılığıyla algılanması ve aklımızla yorumlanması sonrasında, bizim için anlamlı bir ″şey″ haline gelmesini fenomen kavramı ile açıklıyoruz. Bu yönüyle bizim için fenomenler, içinde yaşadığımız evrenin duyularla algılanabilir herhangi bir yerinde bulunabileceği gibi, daha çok, yaşadığımız dünya içerisinde iletişim kanalları vasıtasıyla ulaşabileceğimiz olay, olgu, tasarı ve imgeler olarak karşımıza çıkmaktadırlar. Bizim için Dünya’nın uydusu Ay; astronomi bilimi geliştikçe kendisi hakkında daha fazla bilgiye sahip olarak, gezegenimiz üzerindeki etkilerini daha iyi anladığımız bir fenomeni tanımlıyorken, Neil Armstrong ismi; aynı Ay’ın üzerinde ilk kez yürümesi ile bizler için bilinirliği yüksek bir fenomen haline gelmiş kişiyi tanımlar. Bir şeyin bizler için fenomene dönüşmesinin yolu, o “şey” hakkında, ona benzeyen diğer şeylerden daha derin bilgiye sahip olabilmemizden geçer. İnsanoğlunu dünyanın neresinde olursa olsun gelişmelerden haberdar eden görsel ve işitsel iletişim kanalları yoluyla sunulan milyonlarca imge, fenomen olma ve hedef kitle için daha bilinir hale gelme yarışında, makalenin konusu olan görsel iletişim ve minimalizmin odak noktasındadır

References

  • Barnard, M. (2010). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınları
  • Bozkurt, N. (1986). Sanat ve Estetik Kuramları. İstanbul: Sarmal Yayınevi
  • Demirtaş, P. (2003). Heidegger ve Varlık Yorumu. Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat
  • Fakültesi Felsefe Dergisi Erbay, M. (2014, Şubat). Kültür ve Toplum Üzerinden Sanat ve Bilim Arasındaki İlişki. Art-Sanat Dergisi
  • Hançerlioğlu, O. (1993). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Herculano-Houzel, S. (2009, Kasım). The Human Brain In Numbers: A Linearly
  • Scaled-up Primate Brain. Frontiers InHuman Neuroscience Heskett, J. (2013). Tasarım. Ankara: Dost Yayınevi
  • İyi, S. (2010). Sanat ve Şiir Sanatı. Sanatın Halleri. DEU Felsefe Sempozyumları.
  • Konak, C. (2016, Mart). Bauhaus Okulu ve Eğitim Anlayışı. Akademik Sosyal
  • Araştırmalar Dergisi Ozankaya, Ö. (1975). Toplumbilim Terimleri Sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları
  • Öktem, Ü. (2005). Fenomenoloji ve Edmund Husserl’de Apaçıklık Problemi. Ankara
  • Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi Uğurlu, H. (2008, Şubat). Teknoloji Sanat İlişkisi: Günümüzde Teknolojik Sanatların
  • Amacı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yağmur, Ö. (2014). Minimal Sanatta Dan Flavin’i Gestalt Algı Kuramıyla
  • Anlamlandırma. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi Yılmaz, E. (2010, Yaz). Sanayi Toplumunda Sanatın İşlevselliği. Bartın Üniversitesi
  • Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi Yörükoğulları, E., Orhun, Ö. Topdemir, H.G., İhsanoğlu E. (2013). Bilim ve Teknoloji Tarihi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Sezer, Y. Kendinde Şey’in Uzayı ve Zamanı. Erişim Tarihi: 13 Aralık 2017. http://www.teorivepolitika.net/index.php/kitaplar/item/91-kendinde-seyin-uzayi-ve- zamani
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Hüseyin Baran

Publication Date December 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Baran, H. (2017). Fenomen Kavramının Görsel İletişim Tasarımı ve Minimalizim Bağlamında İrdelenmesi. Tykhe Sanat Ve Tasarım Dergisi, 2(3), 159-176.