Review
BibTex RIS Cite

Barriers to Branding in Horticultural Crops

Year 2018, Volume: 5 Issue: 3, 293 - 298, 31.10.2018
https://doi.org/10.19159/tutad.364655

Abstract

Turkey is a country which attracts the world’s
attention with its ecological and biological wealth, and also with its high agricultural
potential. Approximately, 5% of Turkey’s lands were spared for horticulture.
So, it is called as a country of horticulture. Turkey, which can grow
subtropical and even tropical crops as well as the crops which’s homeland is Turkey,
can grow approximately 48 million t of horticultural crops per year. It can be
seen that branding in horticultural crops in Turkey is too low compared to its production
quality and number. The main reasons for this problem are, there are so many establishments
(with small land size) which act independently from each other, customers don’t
seek brands in table consumption and also, standardization rules don’t apply to
products which are for domestic market. In order to producers earn more income,
consumers to consume products with quality and to reduce product and quality
losses, importance should be also given to branding as well as quality
production.

References

  • Ağaoğlu, S., Çelik, H., Çelik, M., Fidan, Y., Gülşen, Y., Günay, A., Halloran, N., Köksal, İ., Yanmaz, R., 2010. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. No: 1579, Ankara.
  • Alan, H., Yeloğlu, O., 2013. Markalaşma ve yenilikçilik. Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisadi Yenilik Dergisi, 1(1): 13-26.
  • Anonim, 2017a. 22.12.2016 Tarihli ve 6769 Numaralı Sınai Mülkiyet Kanunu, Marka Hakkı ve kapsamı. (http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6769.pdf), (Erişim tarihi: 29.06.2017).
  • Anonim, 2017b. Marka nedir? (https://www.turkticaret. net/marka-nedir), (Erişim tarihi: 29.06.2017).
  • Anonim, 2017c. Markalaşma nedir? İstanbul İşletme Enstitüsü, (http://www.iienstitu. com/ markalasma-nedir/), (Erişim tarihi: 29.06.2017).
  • Anonim, 2017d. Coğrafi işaret nedir? (http://www.tesk. org.tr/tr/calisma/sinai/cografi.html), (Erişim tarihi: 25.06.2017).
  • Anonim, 2017e. Coğrafi işaretler ve geleneksel ürün adları. (http://www.turkpatent.gov.tr/), (Erişim tarihi: 25.06.2017).
  • Anonim, 2018a. Gerçek alan ve izdüşüm alan. (https://cografyabilim.wordpress.com.), (Erişim tarihi: 25.06.2018).
  • Anonim, 2018b. Tarımsal örgütlenme tablosu (Ocak 2018). (https://www.tarim.gov.tr/TRGM/Link/33/Tarimsal-Orgutlenme-Tablosu.), (Erişim tarihi: 29.06.2018)
  • Anonim, 2018c. Bitkisel Üretim Kayıtları. (www.tuik.gov.tr), (Erişim tarihi: 29.06.2018).
  • Çeliktel, S., 2008. Markalaşma süreci ve stratejilerinin incelenmesi. Uzmanlık Tezi, T.C. Türk Patent Enstitüsü Markalar Dairesi Başkanlığı, Ankara, s. 5-9.
  • Günal, N., 2013. Türkiye’de iklimin doğal bitki örtüsü üzerindeki etkileri. Acta Turcica Çevrimiçi Tematik Türkoloji Dergisi, 5(1): 1-22.
  • Karaçalı, İ., 2009. Bahçe Ürünlerinin Muhafaza ve Pazarlanması. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. No: 494, İzmir.
  • Kızılaslan, H., Doğan, H.G., 2013. AB ve Türkiye’de tarım sektöründe örgütlenme ve üretici birlikleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1: 146-159.
  • Özcan, M., 1995. Tarım ürünlerinde standard ve kalitenin yeri ve önemi. Standard, 34(407) : 89-92.
  • Yücel, M., Babuş, D., 2005. Doğa korumanın tarihçesi ve Türkiye’deki gelişmeler. Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü Dergisi, 11: 151-175.

Bahçe Ürünlerinde Markalaşmanın Önündeki Engeller

Year 2018, Volume: 5 Issue: 3, 293 - 298, 31.10.2018
https://doi.org/10.19159/tutad.364655

Abstract

Türkiye, ekolojik ve biyolojik zenginlikleriyle birlikte dünyada yüksek tarım
potansiyeli yönüyle dikkat çeken bir ülkedir. Ülke toprağının yaklaşık % 5’ini
bahçe bitkileri tarımına ayıran Türkiye, bu özelliğiyle bahçe bitkileri ülkesi
olarak adlandırılmaktadır. Anavatanı olduğu ürünler kadar anavatanı olmadığı
subtropik hatta tropik kökenli ürünleri de kaliteli bir şekilde yetiştirebilen
Türkiye’nin, yıllık bahçe bitkileri üretimi yaklaşık 48 milyon ton
dolayındadır. Türkiye bahçe bitkileri tarımında, yeterli üretim ve kalite
olmasına rağmen üretilen ürünlerde markalaşmanın çok düşük düzeyde kaldığı
görülmektedir. Bunun en önemli nedenleri olarak birbirinden bağımsız hareket
eden (arazi varlığı az) küçük işletme sayısının fazla olması, sofralık
tüketimlerde marka aranmaması ve özellikle iç piyasaya sunulan ürünler için
standardizasyonun yapılmaması gösterilebilir. Üreticilerin ekonomik gelir elde
edebilmeleri, tüketicilerin kaliteli ürün tüketebilmeleri, ürün ve kalite
kayıplarının azaltılabilmesi için kaliteli üretimler yanında marka olmaya ve
markalaşmaya da önem verilmesi gerekmektedir.

References

  • Ağaoğlu, S., Çelik, H., Çelik, M., Fidan, Y., Gülşen, Y., Günay, A., Halloran, N., Köksal, İ., Yanmaz, R., 2010. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. No: 1579, Ankara.
  • Alan, H., Yeloğlu, O., 2013. Markalaşma ve yenilikçilik. Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisadi Yenilik Dergisi, 1(1): 13-26.
  • Anonim, 2017a. 22.12.2016 Tarihli ve 6769 Numaralı Sınai Mülkiyet Kanunu, Marka Hakkı ve kapsamı. (http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6769.pdf), (Erişim tarihi: 29.06.2017).
  • Anonim, 2017b. Marka nedir? (https://www.turkticaret. net/marka-nedir), (Erişim tarihi: 29.06.2017).
  • Anonim, 2017c. Markalaşma nedir? İstanbul İşletme Enstitüsü, (http://www.iienstitu. com/ markalasma-nedir/), (Erişim tarihi: 29.06.2017).
  • Anonim, 2017d. Coğrafi işaret nedir? (http://www.tesk. org.tr/tr/calisma/sinai/cografi.html), (Erişim tarihi: 25.06.2017).
  • Anonim, 2017e. Coğrafi işaretler ve geleneksel ürün adları. (http://www.turkpatent.gov.tr/), (Erişim tarihi: 25.06.2017).
  • Anonim, 2018a. Gerçek alan ve izdüşüm alan. (https://cografyabilim.wordpress.com.), (Erişim tarihi: 25.06.2018).
  • Anonim, 2018b. Tarımsal örgütlenme tablosu (Ocak 2018). (https://www.tarim.gov.tr/TRGM/Link/33/Tarimsal-Orgutlenme-Tablosu.), (Erişim tarihi: 29.06.2018)
  • Anonim, 2018c. Bitkisel Üretim Kayıtları. (www.tuik.gov.tr), (Erişim tarihi: 29.06.2018).
  • Çeliktel, S., 2008. Markalaşma süreci ve stratejilerinin incelenmesi. Uzmanlık Tezi, T.C. Türk Patent Enstitüsü Markalar Dairesi Başkanlığı, Ankara, s. 5-9.
  • Günal, N., 2013. Türkiye’de iklimin doğal bitki örtüsü üzerindeki etkileri. Acta Turcica Çevrimiçi Tematik Türkoloji Dergisi, 5(1): 1-22.
  • Karaçalı, İ., 2009. Bahçe Ürünlerinin Muhafaza ve Pazarlanması. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. No: 494, İzmir.
  • Kızılaslan, H., Doğan, H.G., 2013. AB ve Türkiye’de tarım sektöründe örgütlenme ve üretici birlikleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1: 146-159.
  • Özcan, M., 1995. Tarım ürünlerinde standard ve kalitenin yeri ve önemi. Standard, 34(407) : 89-92.
  • Yücel, M., Babuş, D., 2005. Doğa korumanın tarihçesi ve Türkiye’deki gelişmeler. Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü Dergisi, 11: 151-175.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Review
Authors

Muharrem Özcan 0000-0002-3237-7043

Publication Date October 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Özcan, M. (2018). Bahçe Ürünlerinde Markalaşmanın Önündeki Engeller. Türkiye Tarımsal Araştırmalar Dergisi, 5(3), 293-298. https://doi.org/10.19159/tutad.364655
AMA Özcan M. Bahçe Ürünlerinde Markalaşmanın Önündeki Engeller. TÜTAD. October 2018;5(3):293-298. doi:10.19159/tutad.364655
Chicago Özcan, Muharrem. “Bahçe Ürünlerinde Markalaşmanın Önündeki Engeller”. Türkiye Tarımsal Araştırmalar Dergisi 5, no. 3 (October 2018): 293-98. https://doi.org/10.19159/tutad.364655.
EndNote Özcan M (October 1, 2018) Bahçe Ürünlerinde Markalaşmanın Önündeki Engeller. Türkiye Tarımsal Araştırmalar Dergisi 5 3 293–298.
IEEE M. Özcan, “Bahçe Ürünlerinde Markalaşmanın Önündeki Engeller”, TÜTAD, vol. 5, no. 3, pp. 293–298, 2018, doi: 10.19159/tutad.364655.
ISNAD Özcan, Muharrem. “Bahçe Ürünlerinde Markalaşmanın Önündeki Engeller”. Türkiye Tarımsal Araştırmalar Dergisi 5/3 (October 2018), 293-298. https://doi.org/10.19159/tutad.364655.
JAMA Özcan M. Bahçe Ürünlerinde Markalaşmanın Önündeki Engeller. TÜTAD. 2018;5:293–298.
MLA Özcan, Muharrem. “Bahçe Ürünlerinde Markalaşmanın Önündeki Engeller”. Türkiye Tarımsal Araştırmalar Dergisi, vol. 5, no. 3, 2018, pp. 293-8, doi:10.19159/tutad.364655.
Vancouver Özcan M. Bahçe Ürünlerinde Markalaşmanın Önündeki Engeller. TÜTAD. 2018;5(3):293-8.

Cited By

GLOBALGAP ve Güncel Gelişmeler
Türkiye Tarımsal Araştırmalar Dergisi
Nuray AKBUDAK
https://doi.org/10.19159/tutad.873078

TARANILAN DİZİNLER

14658    14659     14660   14661  14662  14663  14664        

14665      14667