Şehiriçi yolların üstyapılarını yöneten sistem(ler)in
bulunması zorunluluğu kaçınılmazdır. Üstyapıların yönetimini sağlamak amacıyla kurulan
bir sistemde en zor olan adımın, üstyapıların mevcut performansını belirlemek
olduğu bilinmektedir. Üstyapıların yapısal performansı ile sürüş konforu
arasında güçlü bir ilişkinin olduğu yapılan birçok çalışmada saptanmıştır. Çalışmada,
bir karayolu üstyapısının mevcut performansını gösteren PCI değerleri ile araç
içinde oluşan düşey titreşim parametreleri arasındaki ilişkiler araştırılarak
tahmin modeli oluşturulmuştur. Böylelikle, üstyapının performansını belirlemede
kullanılan PAVER sisteminin zor ve meşakkatli olan arazi çalışmaları minimuma
indirilerek, ülkemizde yerel yönetimlerin üstyapı yönetiminde kullanabileceği
hale getirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Technical Note |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2018 |
Submission Date | January 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 29 Issue: 3 |