Research Article
BibTex RIS Cite

TUTUNDURMADA SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ: 5. MERSİN ULUSLARARASI NARENCİYE FESTİVALİ ÖRNEĞİ

Year 2018, Volume: 10 Issue: 18, 146 - 157, 30.05.2018
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.428624

Abstract

İnternet teknolojilerinin gelişmesiyle
birlikte, sosyal medyanın tutundurma faaliyetleri içerisindeki rolü de hızla
artış göstermektedir. Son yıllarda, sosyal medya üzerine artan bu ilgiye
rağmen, konunun pratiğine ilişkin tartışmaların yetersiz düzeyde kaldığı
görülmektedir. Bu amaçla çalışmada, 5. Mersin Uluslararası Narenciye Festivali kapsamında
yapılan tutundurma faaliyetleri içerisinde sosyal medyanın önemini uygulamalı
olarak tartışmak istenmektedir. Bu kapsamda, festival boyunca gerçekleştirilen çalışmalar
sosyal medya planlaması dâhilinde incelenmiş ve resmi Facebook sayfası
raporlarından elde edilen veriler yorumlanmıştır. Yine, ziyaretçilerin
festivali hangi iletişim kaynaklarından öğrendiklerini belirleyebilmek için 207
ziyaretçiye kolayda örneklem metoduyla bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir.
Festival Facebook raporu ve anket sonuçları birlikte değerlendirildiğinde,
sosyal medyanın festival için önemli bir iletişim aracı olduğu anlaşılmaktadır.

References

  • AKIN, M. (2010). Doğrudan Pazarlama, Güncel Pazarlama Yaklaşımından Seçmeler içinde (s. 177-198). Ankara: Detay.
  • BARUTÇU, S., & TOMAŞ, M. (2013). “Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü”, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 4(1), 5–24.
  • BELCH, G., & BELCH, M. (2001). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (5. baskı). New York: McGraw-Hill Irwin.
  • CLOW, E.K., & BAACK, D. (2016). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Çev. Ed. Gülay Öztürk, 7.Basım, Nobel Yayın.
  • ÇABUK, S., & YAĞCI, M. (2007). Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım (2. baskı). Adana: Nobel.
  • EMARKETER (2014). Global Ad Spending Growth to Double This Year. Erişim Tarihi 14 Nisan 2015, http://www.emarketer.com/Article/Global-Ad-Spending-Growth-Double-This-Year/1010997.
  • KAHRAMAN, M. (2014). Sosyal Medya 101 2.0. İstanbul: MediaCat.
  • KERIN, R., HARTLEY, S., & RUDELIUS, W. (2011). Marketing: The Core (4. baskı). New York: McGraw-Hill IIrwin.
  • KHAN, M. T. (2011). Incorporating Social Media into Integrated Marketing Communications of an Organization: The Case of Warid Telecom. (Yayınlamış yüksek lisans tezi), Skövde Üniversitesi, Skövde.
  • KOTLER, P., & KELLER, K. L. (2011). Marketing Management (14 baskı). Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.
  • MANGOLD, W. G., & FAULDS, D. J. (2009). “Social Media: The New Hybrid Element of the Promotion Mix”, Business Horizons, 52(4), 357–365.
  • MCKINSEY GLOBAL INSTITUTE (2012). The Social Economy: Unlocking Value and Productivity through Social Technologies. Erişim Tarihi 22 Mayıs 2015, http://www.mckinsey.com/insights/high_tech_telecoms_internet/the_social_economy.
  • MCKINSEY GLOBAL INSTITUTE (2013). Perspectives on Retail and Consumer Goods. Erişim Tarihi 14 Haziran 2015, http://www.mckinsey.com/client_service/retail/latest_thinking/perspectives_winter_2013.
  • MERSİNNARENCİYEFESTİVALİ. (2014). Mersin Narenciye Festivali. Erişim Tarihi 28 Nisan 2015, https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zs5zK1dqG544.kPwmrQ2gMXIg&hl=tr
  • MUCUK, İ. (2010). Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen.
  • ODABAŞI, Y., & OYMAN, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, Eskişehir: MediaCat.
  • ÖZELTÜRKAY, E. Y. (2014). Pazarlama Teorileri, (Sosyal Ağlar Teorisi), Editörler; MEHMET İSMAİL YAĞCI, & SERAP ÇABUK, MediaCat.
  • ÖZUTKU, F., ÇOPUR, H., SIĞIN, İ., İLTER, K., M.MÜCAHİT KÜÇÜKYILMAZ, & YALÇIN ARI. (2014). Sosyal Medyanın ABC’si, İstanbul: Alfa.
  • PERREAULT, W. D., & MCCARTHY, E. J. (2002). Basic Marketing - A Global-Managerial Approach (14.Baskı), McGraw-Hill Irwin.
Year 2018, Volume: 10 Issue: 18, 146 - 157, 30.05.2018
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.428624

Abstract

References

  • AKIN, M. (2010). Doğrudan Pazarlama, Güncel Pazarlama Yaklaşımından Seçmeler içinde (s. 177-198). Ankara: Detay.
  • BARUTÇU, S., & TOMAŞ, M. (2013). “Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü”, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 4(1), 5–24.
  • BELCH, G., & BELCH, M. (2001). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (5. baskı). New York: McGraw-Hill Irwin.
  • CLOW, E.K., & BAACK, D. (2016). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Çev. Ed. Gülay Öztürk, 7.Basım, Nobel Yayın.
  • ÇABUK, S., & YAĞCI, M. (2007). Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım (2. baskı). Adana: Nobel.
  • EMARKETER (2014). Global Ad Spending Growth to Double This Year. Erişim Tarihi 14 Nisan 2015, http://www.emarketer.com/Article/Global-Ad-Spending-Growth-Double-This-Year/1010997.
  • KAHRAMAN, M. (2014). Sosyal Medya 101 2.0. İstanbul: MediaCat.
  • KERIN, R., HARTLEY, S., & RUDELIUS, W. (2011). Marketing: The Core (4. baskı). New York: McGraw-Hill IIrwin.
  • KHAN, M. T. (2011). Incorporating Social Media into Integrated Marketing Communications of an Organization: The Case of Warid Telecom. (Yayınlamış yüksek lisans tezi), Skövde Üniversitesi, Skövde.
  • KOTLER, P., & KELLER, K. L. (2011). Marketing Management (14 baskı). Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.
  • MANGOLD, W. G., & FAULDS, D. J. (2009). “Social Media: The New Hybrid Element of the Promotion Mix”, Business Horizons, 52(4), 357–365.
  • MCKINSEY GLOBAL INSTITUTE (2012). The Social Economy: Unlocking Value and Productivity through Social Technologies. Erişim Tarihi 22 Mayıs 2015, http://www.mckinsey.com/insights/high_tech_telecoms_internet/the_social_economy.
  • MCKINSEY GLOBAL INSTITUTE (2013). Perspectives on Retail and Consumer Goods. Erişim Tarihi 14 Haziran 2015, http://www.mckinsey.com/client_service/retail/latest_thinking/perspectives_winter_2013.
  • MERSİNNARENCİYEFESTİVALİ. (2014). Mersin Narenciye Festivali. Erişim Tarihi 28 Nisan 2015, https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zs5zK1dqG544.kPwmrQ2gMXIg&hl=tr
  • MUCUK, İ. (2010). Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen.
  • ODABAŞI, Y., & OYMAN, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, Eskişehir: MediaCat.
  • ÖZELTÜRKAY, E. Y. (2014). Pazarlama Teorileri, (Sosyal Ağlar Teorisi), Editörler; MEHMET İSMAİL YAĞCI, & SERAP ÇABUK, MediaCat.
  • ÖZUTKU, F., ÇOPUR, H., SIĞIN, İ., İLTER, K., M.MÜCAHİT KÜÇÜKYILMAZ, & YALÇIN ARI. (2014). Sosyal Medyanın ABC’si, İstanbul: Alfa.
  • PERREAULT, W. D., & MCCARTHY, E. J. (2002). Basic Marketing - A Global-Managerial Approach (14.Baskı), McGraw-Hill Irwin.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section RESEARCH PAPERS
Authors

Kandemir Atçeken 0000-0002-7131-0968

Ümit Doğrul 0000-0002-4795-3170

Serap Çabuk 0000-0003-1677-8098

Publication Date May 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 10 Issue: 18

Cite

APA Atçeken, K., Doğrul, Ü., & Çabuk, S. (2018). TUTUNDURMADA SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ: 5. MERSİN ULUSLARARASI NARENCİYE FESTİVALİ ÖRNEĞİ. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 10(18), 146-157. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.428624
AMA Atçeken K, Doğrul Ü, Çabuk S. TUTUNDURMADA SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ: 5. MERSİN ULUSLARARASI NARENCİYE FESTİVALİ ÖRNEĞİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). May 2018;10(18):146-157. doi:10.20990/kilisiibfakademik.428624
Chicago Atçeken, Kandemir, Ümit Doğrul, and Serap Çabuk. “TUTUNDURMADA SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ: 5. MERSİN ULUSLARARASI NARENCİYE FESTİVALİ ÖRNEĞİ”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 10, no. 18 (May 2018): 146-57. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.428624.
EndNote Atçeken K, Doğrul Ü, Çabuk S (May 1, 2018) TUTUNDURMADA SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ: 5. MERSİN ULUSLARARASI NARENCİYE FESTİVALİ ÖRNEĞİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 10 18 146–157.
IEEE K. Atçeken, Ü. Doğrul, and S. Çabuk, “TUTUNDURMADA SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ: 5. MERSİN ULUSLARARASI NARENCİYE FESTİVALİ ÖRNEĞİ”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), vol. 10, no. 18, pp. 146–157, 2018, doi: 10.20990/kilisiibfakademik.428624.
ISNAD Atçeken, Kandemir et al. “TUTUNDURMADA SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ: 5. MERSİN ULUSLARARASI NARENCİYE FESTİVALİ ÖRNEĞİ”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 10/18 (May 2018), 146-157. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.428624.
JAMA Atçeken K, Doğrul Ü, Çabuk S. TUTUNDURMADA SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ: 5. MERSİN ULUSLARARASI NARENCİYE FESTİVALİ ÖRNEĞİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2018;10:146–157.
MLA Atçeken, Kandemir et al. “TUTUNDURMADA SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ: 5. MERSİN ULUSLARARASI NARENCİYE FESTİVALİ ÖRNEĞİ”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), vol. 10, no. 18, 2018, pp. 146-57, doi:10.20990/kilisiibfakademik.428624.
Vancouver Atçeken K, Doğrul Ü, Çabuk S. TUTUNDURMADA SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ: 5. MERSİN ULUSLARARASI NARENCİYE FESTİVALİ ÖRNEĞİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2018;10(18):146-57.