Cahiers du Cinema dergisi tarafından ilk olarak ortaya atılan ve ilerleyen dönemlerde kuramsallaştırılan auteur kavramı yönetmenin iç dünyası üzerine odaklanır. Filmde asıl ön plana çıkan kişinin yönetmen olduğu düşüncesinin hâkim olduğu bu kuram, yönetmeni filmlerdeki yaratıcı olarak başrole yerleştirir. Auteur kurama bağlı olarak auteur eleştiri yöntemi, yönetmenin auteur olup olmadığı üzerine yoğunlaşmaktadır. Danimarkalı yönetmen Thomas Vinterberg sineması üzerine yapılan bu çalışmada, auteur eleştiri yöntemi kullanılarak yönetmenin auteur yönetmen olup olmadığının cevabı aranmıştır. Örneklem alanı olarak yönetmenin uzun metrajlı çektiği sinema filmleri incelenmiştir. Auteur kuram bağlamında auteur eleştiride dikkat edilmesi gereken özellikler makalenin tamamında incelenmiştir. Bu kapsamda, yönetmene auteur sıfatını yükleyen özellikler filmler aracılığı ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Yönetmenin filmleri izlenip incelenerek filmlerinde kullandığı ortak motifler, kavramlar ve temalar tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın tamamında, Danimarka sinemasının önde gelen yönetmenlerinden biri olan Thomas Vinterberg’in auteur sıfatı içinde nerede durduğuna bakılmıştır. Yönetmenin sineması üzerine bir değerlendirme yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2021 |
Submission Date | September 8, 2020 |
Acceptance Date | January 6, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)