Research Article
BibTex RIS Cite

Kayropraktik Eğitim Seminerinin Fizyoterapi Öğrencilerinin Kayropraktik Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Tutumlarına Etkisi

Year 2023, Volume: 12 Issue: 2, 541 - 546, 18.06.2023
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1226928

Abstract

Kayropraktik mesleğinin ülkemizde henüz yaygınlaşmaması önemli bir halk sağlığı sorunudur. Kayropraktik mesleği ile yakından ilişkili olan fizyoterapi öğrencilerinin kayropraktik konusunda bilgi sahibi olması mesleğin gelişimi açısından oldukça önemlidir. Bu çalışmada kayropraktik eğitim seminerinin fizyoterapi öğrencilerinin kayropraktik hakkındaki bilgi düzeyleri ve tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ‘Kayropraktik Eğitim Semineri’ne katılan 216 fizyoterapi öğrencisi üzerinde gerçekleştirildi. Araştırma tek grup deneysel çalışma olarak tanımlanabilir. Öğrencilerin demografik verilerinin yanında kayropraktik hakkındaki bilgi ve tutumlarını değerlendirmek amacıyla 9 sorudan oluşan bir anket ile eğitim semineri öncesi ve sonrası veriler toplandı. Araştırmaya 40 kadın (%18,5) ve 176 erkek (%81,5) olmak üzere 216 öğrenci dahil edildi. Öğrencilerin büyük çoğunluğunun (%41,2) kayropraktik ile ilgili bilgiye ilk kez sosyal medya üzerinden ulaştığı tespit edilmiştir. 2, 4, 5, 6, 7 ve 8. sorularda eğitim semineri öncesi ile sonrası arasında anlamlı bir fark tespit edilmiştir (p=0,000, p=0,000, p=0,000, p=0,016, p=0,032, p=0,023). Ülkemizde henüz lisans programı bulunmayan ve yasal zemini oluşturulmamış olan kayropraktik mesleğine ilişkin yapılan eğitim semineri fizyoterapi öğrencilerinin bilgi düzeyini ve tutumlarını pozitif yönde değiştirdiği gösterilmiştir. ‘Kayropraktik’ mesleği hakkında eğitim seminerlerinin daha fazla yapılması ve tüm toplumda farkındalık oluşturulmasının büyük önem arz ettiği düşünülmektedir.

References

  • 1.World Health Organisation (WHO). (2005). “Kayropraktikte Temel Eğitim ve Güvenliği üzerine WHO Rehber Kitapçığı.” Erişim adresi: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43352/9241593717_tur.pdf (Erişim tarihi: 19.09.2022).
  • 2. Özcan, E., Hatık, S. H. ve Tekin, D. (2022). “Kronik Bel Ağrılı Bireylerde Kayropraktik Manipülasyonu ile Mulligan Mobilizasyonu Tekniğinin Ağrı ve Fonksiyonellik Üzerine Etkisinin Karşılaştırılması. ” Ahi Evran Medical Journal, 6(1), 55-63.
  • 3.Haldemann S. (2005). “Principles and practice of chiropractic Third edition”. ABD: McGraw-Hill.
  • 4.Bergmann T. F. ve Peterson D. H., (2011). “Chiropractic technique, principles and procedures, Third edition.” St. Louis, Missouri: Mosby.

The Effect of Chiropractic Education Seminar on Physiotherapy Students' Knowledge Levels and Attitudes About Chiropractic

Year 2023, Volume: 12 Issue: 2, 541 - 546, 18.06.2023
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1226928

Abstract

The fact that the chiropractic profession has not become widespread in our country yet is an important public health problem. It is important for physiotherapy students to be competent in chiropractic in solving the problem. In this study, it was aimed to examine the effect of chiropractic training seminar on the knowledge levels and attitudes of physiotherapy students about chiropractic. The research was carried out on 216 physiotherapy students who attended the 'Chiropractic Education Seminar'. Research can be defined as a single group experimental study. In order to evaluate students' knowledge and attitudes about chiropractic as well as their demographic data, data were collected before and after the training seminar with a questionnaire consisting of 9 questions. A total of 216 students, 40 female (18.5%) and 176 male (81.5%), were included in the study. It was determined that the majority of the students (41.2%) accessed information about chiropractic for the first time through social media. A significant difference was found between before and after the training seminar in questions 2, 4, 5, 6, 7 and 8 (p=0.000, p=0.000, p=0.000, p=0.016, p=0.032, p=0.023 ). It has been shown that the training seminar on the chiropractic profession, which does not yet have a bachelor's degree program in our country and whose legal basis has not been established, has positively changed the knowledge level and attitudes of physiotherapy students. It is thought that it is of great importance to conduct more training seminars on the 'chiropractic' profession and to raise awareness in the whole society.

References

  • 1.World Health Organisation (WHO). (2005). “Kayropraktikte Temel Eğitim ve Güvenliği üzerine WHO Rehber Kitapçığı.” Erişim adresi: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43352/9241593717_tur.pdf (Erişim tarihi: 19.09.2022).
  • 2. Özcan, E., Hatık, S. H. ve Tekin, D. (2022). “Kronik Bel Ağrılı Bireylerde Kayropraktik Manipülasyonu ile Mulligan Mobilizasyonu Tekniğinin Ağrı ve Fonksiyonellik Üzerine Etkisinin Karşılaştırılması. ” Ahi Evran Medical Journal, 6(1), 55-63.
  • 3.Haldemann S. (2005). “Principles and practice of chiropractic Third edition”. ABD: McGraw-Hill.
  • 4.Bergmann T. F. ve Peterson D. H., (2011). “Chiropractic technique, principles and procedures, Third edition.” St. Louis, Missouri: Mosby.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Original Article
Authors

Mesut Arslan 0000-0002-4779-2442

Müşerref Ebru Şen 0000-0002-0964-4764

Publication Date June 18, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Arslan, M., & Şen, M. E. (2023). Kayropraktik Eğitim Seminerinin Fizyoterapi Öğrencilerinin Kayropraktik Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Tutumlarına Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 541-546. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1226928
AMA Arslan M, Şen ME. Kayropraktik Eğitim Seminerinin Fizyoterapi Öğrencilerinin Kayropraktik Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Tutumlarına Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. June 2023;12(2):541-546. doi:10.37989/gumussagbil.1226928
Chicago Arslan, Mesut, and Müşerref Ebru Şen. “Kayropraktik Eğitim Seminerinin Fizyoterapi Öğrencilerinin Kayropraktik Hakkındaki Bilgi Düzeyleri Ve Tutumlarına Etkisi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 12, no. 2 (June 2023): 541-46. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1226928.
EndNote Arslan M, Şen ME (June 1, 2023) Kayropraktik Eğitim Seminerinin Fizyoterapi Öğrencilerinin Kayropraktik Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Tutumlarına Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 12 2 541–546.
IEEE M. Arslan and M. E. Şen, “Kayropraktik Eğitim Seminerinin Fizyoterapi Öğrencilerinin Kayropraktik Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Tutumlarına Etkisi”, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol. 12, no. 2, pp. 541–546, 2023, doi: 10.37989/gumussagbil.1226928.
ISNAD Arslan, Mesut - Şen, Müşerref Ebru. “Kayropraktik Eğitim Seminerinin Fizyoterapi Öğrencilerinin Kayropraktik Hakkındaki Bilgi Düzeyleri Ve Tutumlarına Etkisi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 12/2 (June 2023), 541-546. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1226928.
JAMA Arslan M, Şen ME. Kayropraktik Eğitim Seminerinin Fizyoterapi Öğrencilerinin Kayropraktik Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Tutumlarına Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2023;12:541–546.
MLA Arslan, Mesut and Müşerref Ebru Şen. “Kayropraktik Eğitim Seminerinin Fizyoterapi Öğrencilerinin Kayropraktik Hakkındaki Bilgi Düzeyleri Ve Tutumlarına Etkisi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol. 12, no. 2, 2023, pp. 541-6, doi:10.37989/gumussagbil.1226928.
Vancouver Arslan M, Şen ME. Kayropraktik Eğitim Seminerinin Fizyoterapi Öğrencilerinin Kayropraktik Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Tutumlarına Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2023;12(2):541-6.