Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılığı ve Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2020, Volume: 7 Issue: 2, 397 - 419, 29.12.2020

Abstract

Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılık düzeyleri ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışma Türkiye’de üniversite öğrenimine devam eden 18-26 yaş aralığındaki 412 (116 erkek, 296 kadın) öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri üniversite öğrenimine devam eden ve çalışmaya katılmaya gönüllü öğrencilerden elde edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği-Kısa Form, Akademik Erteleme Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Veriler t-test, ANOVA, Pearson korelasyon ve Regresyon teknikleri ile analiz edilmiştir. Akıllı telefon bağımlılığı ile akademik erteleme arasında pozitif yönde orta düzeyde ilişki olduğu görülmüştür. Akıllı telefon bağımlılığının akademik ertelemeyi etkilediği analizler sonucunda bulunmuştur. Elde edilen bulgular ilgili literatür kapsamında tartışılmış ve gelecek araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur.

Supporting Institution

İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa

References

  • Ada, S.& Tatlı, H. (2013). Akıllı telefon kullanımını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma. Akademik Bilişim 2013 – 15. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 23-25 Ocak 2013 – Akdeniz Üniversitesi, Antalya, 177-182.
  • Aggül, M. (2019). Tıp fakültesi öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığının yaygınlığı, öngörücüleri, karakter-mizaç özellikleri ile olan ilişkisi ve akademik başarıya etkisi. Tıpta Uzmanlık Tezi. T.C. Sağlık Bilimleri Üniversitesi,Erenköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Akbay S.E. &Gizir C.A. (2010).Cinsiyete göre üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışı: akademik güdülenme, akademik özyeterlik ve akademik yükleme stillerinin rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 60-78.
  • Akdemir, N.T. (2013. İlköğretim öğrencilerinin facebook tutumları ile akademik erteleme davranışları ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Alkın, S. (2018). Lise öğrencilerinde sosyal ilişkilerin niteliği ve akıllı telefon bağımlılığı ilişkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi.Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Aydın, İ.E. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: Anadolu Üniversitesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, 373-386.
  • Balkıs, M.(2007). Öğretmen adaylarının davranışlarındaki erteleme eğilimlerinin düşünme ve karar verme tarzları ile ilişkisinin incelenmesi. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Balkıs, M., Duru, E., Buluş, M. & Duru, S. (2006). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 7(2), 57-73.
  • Baltacı, A. (2017). Erteleme davranışı eğilimi ve beş faktörlü kişilik özellikleri arasındaki ilişkiler: okul yöneticileri üzerine bir araştırma. International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 3(1), 56-80.
  • Boyalı, C. (2020). Öz-kontrol ile akademik erteleme arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının aracı rolünün incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Comings, D. E. (1994). Tourette's syndrome: A behavioral spectrum disorder. Advances in Neurology. 65, 293-303.
  • Çakıcı, D. Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çakır, Ö. & Oğuz, E. (2017). Lise öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile akıllı telefon bağımlılığı arasındaki ilişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 418-429.
  • Çavdar, D. &Mutlu, T. (2011). Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışları ile internet bağımlılıkları arasındaki ilişki. This paper was presented at 11. Ulusal Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Çelikkaleli, Ö. & Akbay, S. E. (2013). Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışı, genel yetkinlik inancı ve sorumluluklarının incelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 14(2), 237-254.
  • Eravcı Özcan, T. Ortaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışı arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rolü. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Erdoğan, U., Pamuk, M., Eren-Yürük, S. & Pamuk, K. (2013). Academic procrastination and mobile phone. International Academic Conference on Education, Teaching and E-learning, https://www.academia.edu/22952030/ACADEMIC_PROCRASTINATION_AND_MOBILE_PHONE adresinden erişilmiştir.
  • Gökçearslan, Ş., Mumcu, F. K., Haşlaman, T., Çevik &Y. D. (2016). Modelling smartphone addiction: The role of smartphone usage, self-regulation, general self-efficacy and cyberloafing in university students. Computers in Human Behavior, 63, 639–649.
  • Griffiths, M. (2003). Internet gambling: Issues, concerns, and recommendations, Cyberpsychology & Behavıor, 6(6), 557-568.
  • Gurbetoğlu, A. (2018). “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”. http://agurbetoglu.com/bilimselarastirma.html. adresinden erişilmiştir.
  • Güneş, E. (2018). Zorbalık eğilimi, duygusal özerklik ve akıllı telefon bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gürültü, E. (2016). Lise öğrencilerinin sosyal medya bağımlılıkları ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Im, I.C. & Jang, K.A. (2017). The Convergence Influence of excessive smartphone use on attention deficit, learning environment, and academic procrastination in health college students, Journal of the Korea Convergence Society, 8(12), 129-137.
  • İHH (2015). Teknoloji kullanımı ve bağımlılığı açısından Türkiye gençliğinin fotoğrafı, İnsani Sosyal Araştırmalar Merkezi. http://insanhaklarimerkezi.bilgi.edu.tr. Adresinden erşilmiştir.
  • Kağan, M. (2009). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışını açıklayan değişkenlerin belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 113-128.
  • Karahancı, P. (2018). Üniversite öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaman M.K. &Kurtoğlu, M. (2009) Öğretmen adaylarının internet bağımlılığı hakkındaki görüşleri. Akademik Bilişim’09 - 11. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 641-650.
  • Keskin T., Ergan M., Başkurt, F. & Başkurt, Z. (2018) Üniversite öğrencilerinde akıllı telefon kullanımı ve baş ağrısı ilişkisi. Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(2), 864-873.
  • Kireççi, C. (2019). Üniversite öğrencilerinde sosyal medya kullanımının dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu belirtileri, sosyal görünüş kaygısı ve akademik erteleme ile ilişkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kutlu, M. & Demir, Y. (2016). Ergenlerdeki akademik erteleme davranışının incelenmesi. 6. Uluslararası Canik Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Samsun.
  • Kutlu, N., Gökdere, M. & Çakır, R. (2015). Öğretmen adaylarının akademik erteleme davranışı ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının karşılaştırmalı incelemesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1311-1330.
  • Kuyucu, M. (2017). Gençlerde akıllı telefon kullanımı ve akıllı telefon bağımlılığı sorunsalı: “akıllı telefon (kolik)” üniversite gençliği. Aydın Üniversitesi, Global Media Journal TR Edition, 7(14), 331.
  • Kwon, M., Kim, D.J., Cho. H. & Yang, S. (2013). The smartphone addiction scale: development and validation of a short version for adolescents, Plos One, 8(12), 1-7.
  • Liu, C. H., Lin, S. H., Pan, Y. C. & Lin, Y. H. (2016). Smartphone gaming and frequent use pattern associated with smartphone addiction. Medicine (Baltimore), 95(28), 1-4.
  • Meral, D. (2017). Ortaöğretim öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığının yalnızlık, yaşam doyumu ve bazı kişisel özellikler bakımından incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Minaz A.,Çetinkaya Bozkurt, Ö. & Bozkurt Ö.Ç. (2017). Üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin ve kullanım amaçlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 268-286.
  • Noyan, C. O., Darçın, A. E., Nurmedov, S., Yılmaz, O. & Dilbaz, N. (2015). Akıllı telefon bağımlılığı ölçeğinin kısa formunun üniversite öğrencilerinde türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 16(1), 73-81.
  • Özata, M. (2019). Akıllı telefon bağımlılığı belirtilerinin uyku kalitesi ve yaşam kalitesi üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Pychyl, T. A., Coplan, R. J. &Reid, P. A. (2002). Parenting and procrastination: gender differences in the relations between procrastination, parenting style and self-worth in early adolescence. Personality and Individual Differences, 33(2), 271-285.
  • Qaisar, S., Akhter, N., Masood, A. & Rashid, S. (2017). Problematic mobile phone use, academic procrastination and academic performance of college students. Journal of Educational Research, 20(2), 201-214.
  • Singh, N. & Barmola, K.C. (2015). Internet addiction, mental health and academic performance of school students/adolescents. The International Journal of Indian Psychology 2(3), 98-108.
  • Solomon, L. J. & Rothblum, E. D. (1984). Academic procrastination: frequency and cognitive behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31(4), 503-509.
  • Türkan, F. (2018). Üniversite öğrencilerinin mobil teknolojiyi kullanım amaçlarının akademik erteleme durumları ile ilişkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Türkiye İstatistik Kurumu, (2019). Bilgi Toplumu İstatistikleri, http://www.tuik.gov.tr/HbPrint.do?id=24862. Erişim tarihi: 10 Aralık 2019.
  • Uzgören, E., Şengür, M. &Yiğit, Ü. (2013), üniversite öğrencilerinin cep telefonu talebinde israfa yönelik davranışlarının analizi -Dumlupınar Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama-Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18 (1), 29-44.
  • Uzun A.E. (2016). Farklı liselere devam eden ergenlerin facebook bağlanma stratejileri ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uzun Özer, B. (2009). Academic procrastination in group of high school students: Frequency, possible reasons and role of hope. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 4(32), 12-19.
  • Uzun Özer, B., Demir, A. & Ferrari, J. R. (2009). Exploring academic procrastination among Turkish students: Possible gender differences in prevalence and reasons. The Journal of Social Psychology, 149(2), 241-257.
  • Van Eerde, W. (2003). A meta-analytically derived nomological network of procrastination. Personality and Individual Differences, 35, 1401-1418.
  • Yang, Z., Asbury, K., & Griffiths, M.D. (2018). An exploration of problematic smartphone use among chinese university students: Associations with academic anxiety, academic procrastination, self-regulation and subjective wellbeing. International Journal of Mental Health and Addiction, 17(3), 596-614.
  • Yıldırım, S. (2015). Üniversite öğrencilerinin akademik başarı, akademik erteleme, kopya çekme ve devamsızlık durumlarının yordayıcısı olarak sosyal bağlılık. Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.

Investigation of The Relationship Between Smartphone Addiction And Academic Procrastination Behaviors Of University Student

Year 2020, Volume: 7 Issue: 2, 397 - 419, 29.12.2020

Abstract

The purpose of this study is to investigate the relation between smartphone addiction levels and academic procrastination behaviors of university students. This study was conducted on 412 (116 male, 296 female) students aged between 18-26 that continue university education in Turkey. The research data were collected from the students continuing university and volunteering to participate in the study. In the collection of study data; “Smartphone Addiction Scale- Short Version, Academic Procrastination Scale and Personal Information Form” were used. Data analysis was performed on t-Test, ANOVA, Pearson correlation and regression techniques. It is seen that there is a moderate positive relation between smartphone addiction and academic procrastination. As a result of the analysis, it was found that smartphone addiction affects academic procrastination. The findings are discussed within the context of the related literature and suggestions for future research are presented.

References

  • Ada, S.& Tatlı, H. (2013). Akıllı telefon kullanımını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma. Akademik Bilişim 2013 – 15. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 23-25 Ocak 2013 – Akdeniz Üniversitesi, Antalya, 177-182.
  • Aggül, M. (2019). Tıp fakültesi öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığının yaygınlığı, öngörücüleri, karakter-mizaç özellikleri ile olan ilişkisi ve akademik başarıya etkisi. Tıpta Uzmanlık Tezi. T.C. Sağlık Bilimleri Üniversitesi,Erenköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Akbay S.E. &Gizir C.A. (2010).Cinsiyete göre üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışı: akademik güdülenme, akademik özyeterlik ve akademik yükleme stillerinin rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 60-78.
  • Akdemir, N.T. (2013. İlköğretim öğrencilerinin facebook tutumları ile akademik erteleme davranışları ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Alkın, S. (2018). Lise öğrencilerinde sosyal ilişkilerin niteliği ve akıllı telefon bağımlılığı ilişkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi.Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Aydın, İ.E. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: Anadolu Üniversitesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, 373-386.
  • Balkıs, M.(2007). Öğretmen adaylarının davranışlarındaki erteleme eğilimlerinin düşünme ve karar verme tarzları ile ilişkisinin incelenmesi. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Balkıs, M., Duru, E., Buluş, M. & Duru, S. (2006). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 7(2), 57-73.
  • Baltacı, A. (2017). Erteleme davranışı eğilimi ve beş faktörlü kişilik özellikleri arasındaki ilişkiler: okul yöneticileri üzerine bir araştırma. International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 3(1), 56-80.
  • Boyalı, C. (2020). Öz-kontrol ile akademik erteleme arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının aracı rolünün incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Comings, D. E. (1994). Tourette's syndrome: A behavioral spectrum disorder. Advances in Neurology. 65, 293-303.
  • Çakıcı, D. Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çakır, Ö. & Oğuz, E. (2017). Lise öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile akıllı telefon bağımlılığı arasındaki ilişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 418-429.
  • Çavdar, D. &Mutlu, T. (2011). Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışları ile internet bağımlılıkları arasındaki ilişki. This paper was presented at 11. Ulusal Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Çelikkaleli, Ö. & Akbay, S. E. (2013). Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışı, genel yetkinlik inancı ve sorumluluklarının incelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 14(2), 237-254.
  • Eravcı Özcan, T. Ortaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışı arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rolü. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Erdoğan, U., Pamuk, M., Eren-Yürük, S. & Pamuk, K. (2013). Academic procrastination and mobile phone. International Academic Conference on Education, Teaching and E-learning, https://www.academia.edu/22952030/ACADEMIC_PROCRASTINATION_AND_MOBILE_PHONE adresinden erişilmiştir.
  • Gökçearslan, Ş., Mumcu, F. K., Haşlaman, T., Çevik &Y. D. (2016). Modelling smartphone addiction: The role of smartphone usage, self-regulation, general self-efficacy and cyberloafing in university students. Computers in Human Behavior, 63, 639–649.
  • Griffiths, M. (2003). Internet gambling: Issues, concerns, and recommendations, Cyberpsychology & Behavıor, 6(6), 557-568.
  • Gurbetoğlu, A. (2018). “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”. http://agurbetoglu.com/bilimselarastirma.html. adresinden erişilmiştir.
  • Güneş, E. (2018). Zorbalık eğilimi, duygusal özerklik ve akıllı telefon bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gürültü, E. (2016). Lise öğrencilerinin sosyal medya bağımlılıkları ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Im, I.C. & Jang, K.A. (2017). The Convergence Influence of excessive smartphone use on attention deficit, learning environment, and academic procrastination in health college students, Journal of the Korea Convergence Society, 8(12), 129-137.
  • İHH (2015). Teknoloji kullanımı ve bağımlılığı açısından Türkiye gençliğinin fotoğrafı, İnsani Sosyal Araştırmalar Merkezi. http://insanhaklarimerkezi.bilgi.edu.tr. Adresinden erşilmiştir.
  • Kağan, M. (2009). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışını açıklayan değişkenlerin belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 113-128.
  • Karahancı, P. (2018). Üniversite öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaman M.K. &Kurtoğlu, M. (2009) Öğretmen adaylarının internet bağımlılığı hakkındaki görüşleri. Akademik Bilişim’09 - 11. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 641-650.
  • Keskin T., Ergan M., Başkurt, F. & Başkurt, Z. (2018) Üniversite öğrencilerinde akıllı telefon kullanımı ve baş ağrısı ilişkisi. Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(2), 864-873.
  • Kireççi, C. (2019). Üniversite öğrencilerinde sosyal medya kullanımının dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu belirtileri, sosyal görünüş kaygısı ve akademik erteleme ile ilişkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kutlu, M. & Demir, Y. (2016). Ergenlerdeki akademik erteleme davranışının incelenmesi. 6. Uluslararası Canik Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Samsun.
  • Kutlu, N., Gökdere, M. & Çakır, R. (2015). Öğretmen adaylarının akademik erteleme davranışı ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının karşılaştırmalı incelemesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1311-1330.
  • Kuyucu, M. (2017). Gençlerde akıllı telefon kullanımı ve akıllı telefon bağımlılığı sorunsalı: “akıllı telefon (kolik)” üniversite gençliği. Aydın Üniversitesi, Global Media Journal TR Edition, 7(14), 331.
  • Kwon, M., Kim, D.J., Cho. H. & Yang, S. (2013). The smartphone addiction scale: development and validation of a short version for adolescents, Plos One, 8(12), 1-7.
  • Liu, C. H., Lin, S. H., Pan, Y. C. & Lin, Y. H. (2016). Smartphone gaming and frequent use pattern associated with smartphone addiction. Medicine (Baltimore), 95(28), 1-4.
  • Meral, D. (2017). Ortaöğretim öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığının yalnızlık, yaşam doyumu ve bazı kişisel özellikler bakımından incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Minaz A.,Çetinkaya Bozkurt, Ö. & Bozkurt Ö.Ç. (2017). Üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin ve kullanım amaçlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 268-286.
  • Noyan, C. O., Darçın, A. E., Nurmedov, S., Yılmaz, O. & Dilbaz, N. (2015). Akıllı telefon bağımlılığı ölçeğinin kısa formunun üniversite öğrencilerinde türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 16(1), 73-81.
  • Özata, M. (2019). Akıllı telefon bağımlılığı belirtilerinin uyku kalitesi ve yaşam kalitesi üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Pychyl, T. A., Coplan, R. J. &Reid, P. A. (2002). Parenting and procrastination: gender differences in the relations between procrastination, parenting style and self-worth in early adolescence. Personality and Individual Differences, 33(2), 271-285.
  • Qaisar, S., Akhter, N., Masood, A. & Rashid, S. (2017). Problematic mobile phone use, academic procrastination and academic performance of college students. Journal of Educational Research, 20(2), 201-214.
  • Singh, N. & Barmola, K.C. (2015). Internet addiction, mental health and academic performance of school students/adolescents. The International Journal of Indian Psychology 2(3), 98-108.
  • Solomon, L. J. & Rothblum, E. D. (1984). Academic procrastination: frequency and cognitive behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31(4), 503-509.
  • Türkan, F. (2018). Üniversite öğrencilerinin mobil teknolojiyi kullanım amaçlarının akademik erteleme durumları ile ilişkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Türkiye İstatistik Kurumu, (2019). Bilgi Toplumu İstatistikleri, http://www.tuik.gov.tr/HbPrint.do?id=24862. Erişim tarihi: 10 Aralık 2019.
  • Uzgören, E., Şengür, M. &Yiğit, Ü. (2013), üniversite öğrencilerinin cep telefonu talebinde israfa yönelik davranışlarının analizi -Dumlupınar Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama-Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18 (1), 29-44.
  • Uzun A.E. (2016). Farklı liselere devam eden ergenlerin facebook bağlanma stratejileri ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uzun Özer, B. (2009). Academic procrastination in group of high school students: Frequency, possible reasons and role of hope. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 4(32), 12-19.
  • Uzun Özer, B., Demir, A. & Ferrari, J. R. (2009). Exploring academic procrastination among Turkish students: Possible gender differences in prevalence and reasons. The Journal of Social Psychology, 149(2), 241-257.
  • Van Eerde, W. (2003). A meta-analytically derived nomological network of procrastination. Personality and Individual Differences, 35, 1401-1418.
  • Yang, Z., Asbury, K., & Griffiths, M.D. (2018). An exploration of problematic smartphone use among chinese university students: Associations with academic anxiety, academic procrastination, self-regulation and subjective wellbeing. International Journal of Mental Health and Addiction, 17(3), 596-614.
  • Yıldırım, S. (2015). Üniversite öğrencilerinin akademik başarı, akademik erteleme, kopya çekme ve devamsızlık durumlarının yordayıcısı olarak sosyal bağlılık. Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Behaviour-Personality Assessment in Psychology
Journal Section Articles
Authors

Ayşe Büşra Güngör 0000-0002-5670-0159

Orhan Koçak 0000-0002-0281-8805

Publication Date December 29, 2020
Submission Date April 9, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Güngör, A. B., & Koçak, O. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılığı ve Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(2), 397-419.